Nina

W czasach panującego wirusa, nasze życie przeniosło się do domów, a co za tym idzie aktywności zakupowe dokonywane są w sieci. Zamawiamy produkty online i szukamy wcześniej nabywanych stacjonarnie rzeczy właśnie w sklepach internetowych. Co to oznacza dla Twojej firmy? Właśnie teraz powinieneś prowadzić wzmożone działania związane z online marketingiem. Zwłaszcza te związane z budowaniem pozycji w wyszukiwarce, czyli SEO! Dlaczego? Tego dowiesz się z naszego tekstu!

Wszyscy jesteśmy pełni niepokoju i nie wiemy, co przyniosą kolejne miesiące. Sytuacja związana z pandemią wirusa COVID-19 znacznie zmieniła sposób funkcjonowania każdego z nas. Aktualnie nie wychodzimy z mieszkań kiedy nie jest to konieczne. Nasz realny kontakt ze światem zewnętrznym ogranicza się do zakupów najpotrzebniejszych produktów czy wyprowadzenia psa na spacer. 

W związku z tym wiele sklepów stacjonarnych zostało zamkniętych, fryzjerzy i kosmetyczki nie mogą dalej świadczyć usług, a restauracje ratują swoje biznesy oferując dostawę dań do domów klientów. Każdy stara się przetrwać w tym ciężkim okresie próbując znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla poprawy sytuacji swojej firmy. 

Jeśli chcesz utrzymać się na rynku, również musisz przystosować się do obecnej sytuacji.  Warto wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkowników np. oferując darmową, bezkontaktową dostawę bądź promocje na wybrane towary.

Kiedy już zmodyfikujesz usługi, musisz zadbać o ich odpowiednią promocję i dotarcie do potencjalnych klientów przez internet. Jak to zrobić? Za pomocą SEO. 

Pozycjonowanie w czasie kryzysu: tendencje

W ostatnim czasie znacznie zmienił się sposób wpisywania fraz przez użytkowników Google. Nie wyszukują już haseł typu „fryzjer sopot”, ale raczej takich jak „domowe farbowanie włosów” czy „jak podciąć końcówki włosów”.

Jak widzisz ich potrzeby z zakresu niektórych branż zmieniły się diametralnie. To dla Ciebie sygnał, że musisz stać się bardziej elastyczny i postawić się w roli klientów, którzy mają różne wymagania.  

Każda branża działa w inny sposób i powinna dostosować działania do charakteru swojego biznesu. Oczywiście zawsze da się dostosować ofertę do oczekiwań odbiorców. Siłownie nie będą wynajmować swojego sprzętu osobom prywatnym, a kosmetyczki nie wykonają regulacji brwi na odległość. Mogą jednak zaproponować alternatywne rozwiązanie np. płatny trening online z instruktorem, zakup voucher’a na usługi albo internetowy kurs „zrób to sama”.

Jeśli chodzi o kwestie promocji, duża część właścicieli biznesów zastanawia się, czy dalej prowadzić działania związane z marketingiem internetowym. Nie są pewni, czy w czasach panującego koronawirusa powinno się inwestować w marketing.

Poznaj siłę pozycjonowania w Google!

Ich wątpliwości powinien rozwiać fakt, iż konkurencja będzie dalej je prowadzić. Wniosek? Jeśli zrezygnujesz z metod promocji w internecie wykluczysz się z rynku i nie będziesz mógł zdobywać potencjalnych klientów. Taka decyzja może mieć długofalowe skutki, które z pewnością nie będą warte kliku miesięcy oszczędzania na promocji. Co w takim razie powinieneś zrobić?

W przypadku działań związanych z Google Ads należy dostosować odpowiednio kampanie reklamowe. Więcej szczegółów na ten temat znajdziesz w naszym wpisie blogowym: https://www.blog.altemedia.pl/5000/twoi-klienci-sa-teraz-online-wykorzystaj-to-z-google-ads. Powinieneś pamiętać także o reklamie Facebook Ads, która będzie doskonałym sposobem na komunikację z klientami w tym trudnym dla nas wszystkich okresie. Zachęcamy do zapoznania się z naszym najnowszym artykułem dotyczącym tej tematyki: http://www.blog.altemedia.pl/5045/twoi-klienci-sa-teraz-w-social-mediach-wykorzystaj-to-dzieki-reklamie-facebook-ads

Co jednak z działaniami z zakresu pozycjonowania Twojej strony? Nie możesz ich pominąć!

Pozycjonowanie w czasie kryzysu: nie przerywaj działań!

W przypadku prowadzenia działań związanych z SEO sprawa wygląda inaczej niż w Facebook Ads czy Google Ads. Pozycjonowanie jest procesem stałym i długoterminowym.

W reklamie Google Ads Twoje kreacje pojawiają się w wynikach wyszukiwania praktycznie automatycznie, jeśli tylko zapłacisz sugerowaną stawkę dla danej frazy. W projektach SEO nie możemy wstrzymać kampanii czy zmodyfikować reklamy. Tutaj liczy się regularność działań i ciągła, nieustanna praca nad poprawą pozycji witryny na wybrane słowa kluczowe i dostosowania jej do wymogów Google

Nie wiemy ile jeszcze potrwa pandemia wirusa COVID-19. Jednak jeśli teraz uda Ci się osiągnąć odpowiednio wysokie pozycje witryny na istotne dla Ciebie frazy, to w chwili, gdy klienci będą ponownie szukać Twoich usług czy produktów będziesz  gotowy na ich przyjęcie. Wyprzedzisz konkurencję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania i dzięki temu, potencjalni klienci będą mogli trafić na Twoją stronę

Zdecydowanie nie powinno się teraz wstrzymywać działań związanych z SEO! Jeżeli w tej chwili zrezygnujemy z pozycjonowania witryny, a konkurencyjne firmy będą w dalszym ciągu inwestować w SEO dla swoich stron, to niestety prędzej czy później stracimy wypracowane wcześniej dobre pozycje na wybrane frazy. Jeśli jednak będziesz dalej prowadzić regularne działania związane z pozycjonowaniem Twojej strony, to masz szansę na utrzymanie dobrej pozycji na rynku, a także jej wzmocnienie!

Gdy tylko przetrwasz ten nietypowy i trudny dla nas wszystkich czas, to dzięki działaniom związanym z SEO, będziesz gotowy na napływ nowych klientów do firmy! 

Masz pytania odnośnie SEO? Skontaktuj się z naszymi ekspertami lub wypełnij wniosek o bezpłatną wycenę!