Julia

Właściciele stron internetowych decydują się na usługę audytu witryny i pozycjonowanie z różnych powodów. Większość z nich polega na wiedzy i doświadczeniu wybranej przez siebie agencji, ale zarówno przed, jak i w trakcie pobierania usługi SEO, uwagę każdego z nich przykuwają podobne kwestie. Wśród nich są 4 najczęściej padające pytania. Oto one!

Co to jest SEO / pozycjonowanie strony?

Mało który przedsiębiorca na początku istnienia swojej działalności wie czym jest SEO czy pozycjonowanie. Dopiero na etapie rozpoczęcia promowania biznesu w internecie po raz pierwszy styka się z tymi pojęciami. Często w zdziwienie wprawia go fakt, że pozycjonowanie to proces czasochłonny,  a jego efekty mierzalne są dopiero w kolejnych miesiącach. Informacje, które przekazujemy takiej osobie są następujące:

  • pozycjonowanie to działania, realnie wpływające na wyświetlenia strony i zachowania jej użytkowników
  • SEO wiąże się z nieustanną pracą specjalistów – dostosowywaniem strony do wyszukiwarek i optymalizacją

Oczywiście w pierwszej kolejności klienta interesują efekty – kiedy będą widoczne, kiedy ich frazy osiągną pożądane pozycje. Ciężko określić konkretną datę, ponieważ są one zależne od wielu czynników, m.in aktualizacji algorytmów Google czy ilości  zmian i zaleceń jakie należy wprowadzić na stronie www. Ten czas szacuje się na kilka tygodni do nawet kilku miesięcy. Jedynie kompleksowa współpraca z jedną agencją pozwala na określanie takich terminów z większym przybliżeniem – dzięki stałemu dostępowi do witryny oraz monitorowaniu postępów prac.

Do czego potrzebny jest audyt SEO?

Bez tego dokumentu rozpoczęcie działań pozycjonerskich na stornie jest niemożliwe. Audyt SEO to podstawowe narzędzie pracy specjalisty. Co warto o nim wiedzieć?

  • Główny cel przeprowadzenia audytu to znalezienie elementów strony, które należy zmienić lub ulepszyć, aby strona była lepiej traktowana przez algorytm wyszukiwarki.
  • Audyt zawiera uwagi i zalecenia, które trzeba wprowadzić, a bez których pozycjonowanie jest niemożliwe.

O szczegółach dotyczących audytu SEO możecie przeczytać w naszym poprzednim wpisie.

Dlaczego rozliczenie jest w trybie miesięcznym?

Pozycjonowanie wymaga czasu – efekty widoczne są na koniec, ale praca nad nimi trwa przez cały umówiony okres i wymaga nakładów. Zamierzone, końcowe rezultaty pojawiają się nawet po kilku miesiącach, w trakcie których może dojść do różnych nieplanowanych utrudnień – np. zmiany algorytmu. Dzisiaj pozycjonowanie jest dużo trudniejsze niż jeszcze kilka lat temu – ale techniki są też skuteczniejsze, działania bardziej zautomatyzowane. Dlatego zaleca się rozliczanie w trybie miesięcznym, a nie za efekt.

Jak kontrolować agencję pozycjonującą stronę?

Skuteczność pozycjonowania można określić na podstawie przygotowywanych dla klienta comiesięcznych raportów. Informacje jakie powinny znajdować się w takim podsumowaniu to: m.in. lista wykonanych działań, ilość zdobytych linków, analiza skuteczności i opisowe plany na kolejny miesiąc. Pomocne w ocenie pracy agencji jest też samodzielne analizowanie statystyk w Google Analytics oraz korzystanie z Google Search Console – w celu ulepszenia komunikacji warto poinstruować klienta jak obsługiwać te programy.

Pytań jest więcej, ale te wymienione wyżej są zadawane przez większość klientów. Odpowiedzi na nie zaspokajają ich wiedzę niezbędną do rozpoczęcia współpracy z agencją. Jeśli jednak potrzebujesz szerszego omówienia tych kwestii lub masz inne wątpliwości zapraszamy do kontaktu ze specjalistami Alte Media. Dołożymy wszelkich starań, by uzupełnić Waszą wiedzę!