Nina

Czy optymalizowanie strony pod względem wyszukiwarki internetowej Google jest opłacalne? Wielu z nas przekonało się, że TAK. Lepsza widoczność witryny wpływa przecież na wyniki sprzedaży firmy. Jednak często zastanawiamy się, jakie niezbędne kwestie należy wziąć pod uwagę, aby działania nad wyższym wyświetlaniem danej strony były jak najbardziej efektywne. Z odpowiedzią przychodzi audyt SEO.

Audyt SEO jest dokumentem niezbędnym w sytuacji, gdy chcemy zacząć pracę nad pozycjonowaniem wybranej strony. Zawiera on szereg wytycznych, porad i uwag odnośnie badanej witryny, które należy uwzględnić w procesie optymalizacji strony internetowej. Ma ułatwić pracę programistów oraz osób odpowiedzialnych za wprowadzanie zmian w witrynie. Przede wszystkim jednak wdrożenie zaleceń zawartych w audycie SEO ma sprawić, aby strona stała się przyjaźniejsza dla Klientów.  A co najważniejsze – wyżej wyświetlana w wyszukiwarce Google.

Audyt SEO – co obejmuje?

Choć próżno szukać jednolitego szablonu dla audytu SEO – zawsze jest on bowiem tworzony dla innej witryny – to w każdym z nich zawarte są uwagi i zalecenia odnośnie pewnych stałych kwestii.

Chodzi tu przede wszystkim o analizę metadanych, czyli informacji czytelnych dla wyszukiwarki Google. Duży wpływ na lepszą widoczność strony ma jej oryginalność, a także struktura treści witryny, z uwzględnieniem grafik. Szczególnie ważne jest również dopasowanie meta tagów do podstron, wykrycie błędów na stronie lub ewentualnych duplikatów treści. Należy też skontrolować linkowanie na stronie, przekierowania wewnętrzne i zewnętrzne. Wszystkie te zalecenia, zawarte przez specjalistów SEO w audycie, pozwolą rozpocząć pracę nad podniesieniem oceny witryny przez wyszukiwarki.

Nie możemy zapomnieć o tym, że jeśli zależy nam na wdrożeniu zalecanych zmian, musimy przekazać specjalistom niezbędne dostępy do przygotowywanej strony. Bez tych danych nie będą oni mogli skutecznie pracować nad optymalizacją wybranej witryny.

I tutaj kolejna istotna informacja – w przypadku, gdy niezbędne okażą się zmiany techniczne na stronie, trzeba zlecić to zadanie programiście. W Alte Media zajmą się tym nasi specjaliści, którzy zagwarantują Wam niezbędną pomoc w tej kwestii!

wyszukiwanie na urządzeniach moblinych

Dlaczego jeszcze warto zlecić przeprowadzenie audytu SEO?

Istotnym elementem audytu SEO jest analiza szybkości wczytywania się strony i dostosowanie jej do urządzeń mobilnych – zwłaszcza, że korzysta z nich ponad 57% użytkowników! Co więcej, badania Google wskazują, że czas ładowania się witryny nie powinien przekraczać 3 sekund. Inaczej możemy stracić aż połowę potencjalnych Klientów.

Do niezbędnych parametrów dla korzystającego ze strony zaliczane są także analiza skryptu i ustawień serwera. Specjaliści SEO kładą nacisk na takie kwestie, jak łatwość poruszania się po stronie, spójność graficzna witryny oraz bezpieczeństwo użytkownika – a więc ochrona jego danych osobowych czy też ochrona przed automatyczną kradzieżą treści i wykrycie ewentualnych zagrożeń.

Ale audyt SEO to dopiero początek kompleksowych działań, które zaprowadzą Waszą stronę na czołowe miejsca w wyszukiwarce Google – w czym pomogą specjaliści z agencji Alte Media!

Poza przeprowadzeniem audytu SEO oraz wdrożeniem zmian na stronie, nasza agencja marketingu internetowego tworzy pełną strategię działań promocyjnych – zgodnych z profilem danej filmy. Dzięki tak kompleksowym działaniom możliwe jest perfekcyjne dopracowanie wybranej witryny. Przekłada się to bezpośrednio na wyniki sprzedaży firmy. Jeśli więc zastanawiacie się, jak osiągać wyższą pozycję w wyszukiwarce Google – a więc pojawiać się jako jedna z pierwszych propozycji, odpowiadająca na zapytanie potencjalnych Klientów – skontaktujcie się ze specjalistami z Alte Media!