Powrót do podstaw | Poznaj prawdziwe zalety reklam Google Ads! | cz. 1

W artykułach na naszym blogu tak często opowiadamy o rodzajach, specyfikacji oraz przeznaczeniu reklam płatnych w sieci. Jednak nigdy nie mamy dosyć tłumaczenia Ci tego, dlaczego w ogóle warto inwestować w promocję w sieci – zwłaszcza w kampanie Google Ads! Dziś porozmawiamy o nich, przyglądając się im z zupełnie podstawowego poziomu. Dlaczego? Abyś zrozumiał, jakie są ich niezaprzeczalne zalety! Dowiedz się, jak ogromne zyski mogą Ci przynieść!

Zanim przejdziesz do zaawansowanych tematów PPC, warto zająć się podstawami i położyć podwaliny, na których możesz budować.

Aby przyspieszyć działanie reklam PPC, przygotowaliśmy pomocny przewodnik, który daje solidne wyobrażenie o tym, jak to wszystko działa. Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem firmy, która chce zwiększyć sprzedaż, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę ze specjalistą w dziedzinie płatnego wyszukiwania, nauka podstaw jest niezbędna.

Definicja: czym jest Google Ads?

W zrozumieniu specyfiki Google Ads niezbędnym będzie wyjaśnienie sobie znaczenia skrótu PPC (Pay Per Click), a więc, jak już nakierowuje nas angielskie tłumaczenie, będzie to model płatności za kliknięcie w reklamę. To właśnie na nim opierają się wszelkie kampanie Google Ads!

Jak zapewne można się domyślić z nazwy, oznacza to, że ktoś płaci za każde otrzymane kliknięcie. Mając to na uwadze, PPC ma również wiele innych nazw, które są często używane zamiennie, gdy mówimy o reklamach płatnych za kliknięcie. Oto kilka innych nazw reklam PPC:

  • Marketing PPC,
  • Płatny marketing w wyszukiwarkach,
  • Marketing w wyszukiwarkach,
  • Reklama w wyszukiwarce
  • Linki sponsorowane.

Teraz gdy już znasz terminologię oraz inne nazwy, z którymi możesz spotkać się w internecie, możemy dokładniej zdefiniować PPC. 

Google Ads: definicja PPC

Płatności za kliknięcia możemy określić jako model promocji online, sprowadzający ruch do Twojej witryny internetowej, w której jako reklamodawca płacisz za każde kliknięcie Twojej reklamy. 

Ważne jest tutaj rozróżnienie

  • reklamodawcy, czyli firmy, która reklamuje swoje usługi lub produkty za pomocą marketingu online 
  • oraz wydawca, czyli osoba lub sieć, która wyświetla Twoje reklamy w swoich witrynach.

W momencie, gdy Twoje reklamy pojawią się na stronach wydawców i skłonią do kliknięcia z przejściem na stronę zapłacisz za każde z nich. 

Koszt, jaki będziesz musiał ponieść, jest uzależniony od wielu czynników, takich jak np. popularności słowa kluczowego i wskaźników typu Wynik jakości. System reklamy PPC wykorzystuje system licytacji do wyświetlania Twoich słów kluczowych. 

Dlatego też ten, kto zaoferuje najwyższą stawkę za daną frazę przeważnie, uzyska najlepszą pozycję w wyszukiwarce oraz najwięcej kliknięć reklam. 

Jak działa reklama PPC?

Modele reklamowe oparte na PPC pojawiły się we wczesnych latach 90-tych i od tamtej pory są nieustannie udoskonalane przez różne firmy. Wiele z nich w tym czasie próbowało różnych modeli rozliczeniowych, żeby sprawdzić, który najlepiej sprawdza się w praktyce oraz który jest najczęściej wybierany przez klientów. 

Pierwsze modele promocji w Google spotkały się ze sprzeciwem wielu reklamodawców. Dlaczego? Nie chcieli oni płacić za każde kliknięcie i woleli ponosić stałą opłatę co miesiąc. Jednak z biegiem czasu wielu reklamodawców przekonało się do modelu PPC, zwłaszcza widząc ilość i jakość ruchu, jaki generował. 

Obecnie dostępnych jest kilka odmian modelu reklam PPC, które są wykorzystywane w sieciach społecznościowych oraz wyszukiwarkach.

Jeśli wpisywałeś usługę lub produkt, którego potrzebowałeś i zobaczyłeś w swojej wyszukiwarce reklamy jak na poniższym zdjęciu to Twoje wyszukiwanie, brało udział w licytacji:

przykład licytacji Google Ads
przykład licytacji Google Ads

Każda reklama, która widzisz na powyższym zdjęciu jest opłacana przez daną firmę. Wydawca, czyli w tym przypadku Google wyświetla reklamy w swojej wyszukiwarce, otrzymuje pieniądze od reklamodawców, w momencie, gdy ktoś kliknie ich reklamę. 

Korzystając z planera słów kluczowych, możemy stwierdzić, że przeciętny reklamodawca za kliknięcie słowa kluczowego “ubezpieczenie samochodu” płaci od 5,65 zł do nawet 15,03 zł. Biorąc pod uwagę, że słowo to wyświetlane jest w wynikach wyszukiwania Google 18 100 razy w ciągu miesiąca, daje to kwotę 102 265 zł miesięcznie przekazywaną przez reklamodawców do Google za kliknięcia danego słowa kluczowego. 

Reklama Google PPC

Największą i najpopularniejszą siecią wyszukiwania jest Google. Stworzona przez Google płatna sieć wyszukiwania Google Ads (AdWords) została uruchomiona w 2000 roku, kilka lat po wyszukiwarce.

Być może nie była to pierwsza sieć PPC, która pojawiła się na rynku, ale obecnie jest najpopularniejsza i zdecydowanie dominuje nad konkurencją. Jeśli Twoja firma jest zainteresowana reklamą w płatnej sieci wyszukiwania Google najprawdopodobniej, zdecydujesz się na korzystanie z Google Ads. 

W roku 2019 Google na emisji płatnych reklam w sieci wyszukiwania zainkasowało kwotę 134 miliardów dolarów. 

Nie jest to jednak jedyna dostępna sieć reklamowa. Istnieje wiele innych sieci, które mogą zapewnić wysokiej jakości wyniki reklamodawcom. Czasami nawet bardziej opłacalne niż sieć reklamowa Google, ponieważ reklamodawcy nie mają takiej konkurencji ze strony innych firm.

Inne dostępne sieci PPC

Innymi popularnymi sieciami PPC są między innymi Facebook Ads, obsługiwane przez największą sieć społecznościową na świecie oraz bardziej popularna za granicami Polski Bing Ads, obsługiwana przez firmę Microsoft. 

Reklamy na Facebooku co prawda działają trochę inaczej niż reklama w sieci Google, bo nie korzystają z wyszukiwarki, za to docierają w inny sposób do użytkowników. 

Wyświetlane są na podstawie zebranych informacji o profilu danej osoby. W skład tych informacji wchodzą strony, które polubiły, użytkownicy jakich odwiedzili, oraz informacje znajdujące się w profilach takie jak wiek, płeć czy lokalizacja. 

W przeciwieństwie do wyszukiwarek, które działają na zasadzie wpisywanych słów kluczowych i zamiarach użytkowników, reklamy na Facebooku kierowane są na demografię i zainteresowania użytkowników. 

Jak wszystko ma to swoje wady i zalety. Może sprawdzić się dla niektórych reklamodawców, ale nie jest tak skuteczne, jak w przypadku reklam w sieci Google Ads.

Zaciekawił Cię nasz artykuł? To jeszcze nie koniec! Niebawem opublikujemy drugą część materiału.

Jeśli chcesz być na bieżąco, sprawdź: https://www.facebook.com/AlteMedia.

Potrzebujesz pomocy w kwestii reklamy PPC, Google Ads, Social Media czy pozycjonowania? Czekamy na kontakt!

06.08 2020 przyznawanie roli na facebooku

Facebook: role na stronie

Czytaj dalej
09.07 2020 facebook ads photo

Piksel Facebook: możliwości reklamowe

Czytaj dalej
02.07 2020 faceboook_socialmedia

Narzędzie analityczne Facebooka: piksel

Czytaj dalej

Masz pytania ?

Jeśli masz dodatkowe pytania, chciałbyś uzyskać więcej informacji lub potrzebujesz wsparcia w działaniach marketingowych - odezwij się do na

    Email*

    Telefon*

    Wiadomość