Łukasz

Google Ads to fenomenalne narzędzie do budowania kampanii reklamowych. Rok 2020 będzie dla tej platformy pełen zmian. Firma Google przygotowała kilka innowacji, a część zapowiadanych już wcześniej technologii już niebawem ma wejść w życie. W dzisiejszym wpisie opowiemy, na co musisz być przygotowany. Zaczynamy!

#1 Discover/Discover Ads = wizualny bezkres

Jeśli czytałeś nasz ostatni artykuł, to wiesz, że nacisk, jaki kładzie się na aspekt wizualny, rośnie i będzie rósł . Discover przeniesie go na wyższy poziom! To rozszerzenie w aplikacji mobilnej Google, które analizuje aktywność użytkownika w Internecie (w Google, Gmailu i Youtube). Wybiera treści zgodne z jego zainteresowaniami, a potem dzieli je na kategorie, gdzie umieszcza się zdjęcia, filmy i artykuły. Taka lista ma pojawiać się pod polem wyszukiwania. Może stać się świetną okazją na podniesienie wyników z reklam!

Discover Ads pomoże firmom jeszcze skuteczniej docierać do potencjalnych klientów. Szacuje się, że reklamy będą trafiać do ok 800 000 użytkowników miesięcznie. Ci, którzy mieli możliwość przetestowania Discovery Ads, są pod wrażeniem wstępnych wyników!

#2 Google Gallery Ads + Google Lens

Google Gallery zapewne już znacie. W zeszłym roku wprowadzono je na rynek w fazie beta. Galeria Google przekazuje potencjalnym klientom wizualne informacje na temat firmy. Zdjęcia pojawiają się na samej górze podczas przeglądania w wyszukiwarce. Zawierają od 4 do 8 zdjęć, a po kliknięciu przenoszą na stronę reklamodawcy.

Teraz kampanie Google Ads będą zintegrowane z Google Lens, dzięki temu osoba, która wyszukuje za pomocą Lensa (za pomocą obrazu) – stanie się potencjalnym klientem jednej z firm.

Co powinno Cię przekonać do zainwestowania w Google Gallery Ads? Statystki. Według Google „grupy reklamowe obejmujące jedną lub więcej galerii reklamowych mają do 25% więcej interakcji”.

#3 Smart bidding, czyli inteligentna licytacja

Smart bidding to ogromne ułatwienie dla sprzedaży online.

To kolejny efekt dużych inwestycji firmy w sztuczną inteligencję. Od teraz Google sam będzie proponował rozwiązania dla Twojej kampanii. Google Ads podpowie Ci, co zrobić, aby Twoja kampania była najskuteczniejsza, a działania mieściły się w budżecie.

Smart bidding umożliwi wykorzystanie wielu różnych informacji do optymalizacji oferty. Będą to np.: geolokalizacja, dzień tygodnia i pora dnia czy sposób interakcji użytkowników z danym produktem. Dzięki temu będzie szansa na to, aby jeszcze lepiej poznać konsumentów i wyświetlić im reklamy w porach, w których na pewno je zobaczą.

#4 Wyszukiwanie głosem

Mimo, że nie jest to bezpośrednia modyfikacja Google Ads, z pewnością wpłynie ona na wyniki reklam. Według przewidywań w 2020 roku wyszukiwanie głosem zyska na popularności. Szacuje się 50% wzrost!

Musisz być przygotowany na to, że konsumenci zmieniają swoje nawyki, związane z surfowaniem w internecie. Treści będą formułowane w naturalnym języku użytkownika, dlatego przemyślany copywriting jest w tej kwestii kluczem do sukcesu.

Zmiany następują szybko, a to nie koniec modyfikacji na 2020 rok. Jeśli chcesz być skuteczny w sieci, musisz zachować czujność.

Jak jej nie stracić? Najlepiej zdać się na wiedzę specjalistów!

Skontaktuj się z nami, a zyskasz pewność co do #skuteczności swojego marketingu internetowego: https://altemedia.pl/kontakt/