Marcin Frejlich

W kontekście reklam i stron internetowych ciągle słyszysz: mierz wyniki, odpowiednio dobieraj cele, optymalizuj. Wydaje się to zadaniem dla bardzo wielu osób – programisty, analityka, reklamodawcy… Nic bardziej mylnego! Jest narzędzie, które w parze z Google Analytics pozwala uprościć ten proces do kilku kliknięć. Mowa o Google Tag Managerze. Sprawdź, dlaczego warto go mieć!

 GTM – co to właściwie jest?

Google Tag Manager to narzędzie, które pozwala Ci umieścić różne opcje śledzące działań na Twojej stronie. Dzięki fragmentom kodu możesz monitorować konwersje – zakupy, wyświetlenia, wypełnienia formularza i wiele innych. Wszelkie konfiguracje wykonywane są na Twoim koncie GTM, więc sam decydujesz, kiedy wprowadzić zmiany – nie jesteś zatem uzależniony od osób trzecich, takich jak programiści czy administratorzy stron. Możesz śledzić wiele zdarzeń i mieć pewność, że Twoje skrypty nie zmienią wyglądu ani szybkości ładowania się witryny. Według nas to jedno z najlepszych narzędzi usprawniających tworzenie skutecznych reklam. Oto 7 jego zalet!

Dlaczego powinieneś używać Google Tag Managera?

Zmiany wdrożone mogą być natychmiast.

Jeśli jako marketingowiec chcesz śledzić jakąś konwersję, to po prostu logujesz się na swoje konto, korzystasz z wybranej opcji, aktywujesz wybrane przez siebie rozwiązania i wszystko działa. Od razu. Nie potrzebujesz konsultacji z programistą czy właścicielem strony. To przyspiesza nie tylko pracę, ale także spodziewane efekty.

Rozwiązania mogą być testowane od razu.

Każde Twoje założenie masz szansę przetestować zanim je aktywujesz. Chcesz liczyć ilość wypełnionych formularzy? Nie musisz czekać aż ktoś je wypełni, aby sprawdzić ,czy otrzymasz interesujące Cię dane. Google Tag Manager powiadomi Cię, jeśli w stworzonej przez Ciebie komendzie jest błąd.

Obsługa jest bardzo prosta.

Nie musisz mieć dostępu do kodu strony czy znać języków programowania. Możesz wybrać jeden z kilku gotowych zdarzeń do monitorowania – w tym kliknięcia, kliknięcia linków, wypełnienia formularza, czas spędzony na stronie i inne.

Wszystkie tagi są w jednym miejscu.

Wszelkie monitorowane działania są w jednej zakładce oraz wyświetlają się w formie listy. Aktualizują się automatycznie. Kiedyś musiałbyś prosić programistę o odnalezienie Twoich fragmentów kodu i zaktualizowanie ich. Dzisiaj zrobi to za Was GTM.

Można korzystać z gotowych szablonów.

GTM posiada ponad 80 szablonów. Możesz spośród nich wybrać te, które odpowiadają zdarzeniom, jakie chcesz monitorować.

google tag manager

Możesz wybierać konwersje z listy lub tworzyć własne na ich podstawie.

 

Narzędzie jest bezpieczne.

Po pierwsze – masz kontrolę nad wszystkimi osobami, które korzystają z konta. Zarządzasz ich rangami i decydujesz do jakich danych mają dostęp.

Po drugie – Google wykrywa złośliwe oprogramowanie. Jeśli Twój fragment kodu wyda mu się podejrzany GTM poprosi Ci o ponowne sprawdzenie go. Możesz takie akcje dodawać do swojej czarnej listy, żeby nie potworzyć ich w przyszłości.

Program jest darmowy.

Tak samo jak Google Analytics, Google Tag Manager jest również narzędziem darmowym. Wystarczy założyć konto… i zacząć pracować!

 

To już wszystkie zalety Google Tag Managera. Oferuje on naprawdę wiele opcji pomocnych przy optymalizowaniu strony oraz tworzeniu skutecznych kampanii reklamowych. Jest prosty, skraca wiele procesów, a w połączeniu z innymi narzędziami i wtyczkami jest niezawodnym narzędziem w rękach doświadczonego specjalisty AdWords.

Jeśli nie używasz go przy tworzeniu swoich reklam, koniecznie zacznij, by stały się one bardziej efektywne! Możesz również zlecić to specjalistom Alte Media, którzy zajmą się Twoją stroną i reklamą kompleksowo oraz zaraportują wyniki – w tym te, uzyskane dzięki Google Tag Managerowi!