Dominika

Odkąd Instagram w 2016 roku wprowadził Stories, miliony użytkowników od razu pokochało ten format. Fotografie i filmy w tego rodzaju feedzie dostępne są dla obserwatorów przez 24 godziny. Ograniczony czas, w którym można obejrzeć materiały, to często czynnik wpływający na większe zaangażowanie, a tym samym zasięg. Jak wykorzystać tę tendencję w promocji Twojego biznesu?

Instastories to odpowiedni format dla firmy

Marki posiadające aktywne profile bardzo często korzystają z Instagram Stories – wrzucają tam kulisy pracy biurowej, transmitują na żywo ważne wydarzenia, podają informacje z ostatniej chwili. Aż 1 na 3 najczęściej oglądanych materiałów tego typu, to profile firm czy osób z nimi związanych.

Instagram Stories, lepiej niż jakakilwiek inny rodzaj postów w Social Media, pozwala pokazać osobowość marki. Krótkie, nieraz spontaniczne komunikaty, pokazujące prawdziwych ludzi przyciągają uwagę, wzbudzają sympatię i wyróżniają Twoją markę pośród komunikatów reklamowych i profesjonalnych, nieraz sztywnych komercyjnych filmów.

Dotychczas uważano, że to Facebook jest najczęściej używanym medium społecznościowym, ale według najnowszych statystyk dostarczonych prze SimilarWeb – Instagram depcze mu po piętach! W ciągu ostatnich 12 miesięcy średni czas, jaki internauci poświęcali na przeglądanie Instagrama wzrósł z 25 do około 60 minut! To tylko ogólny, uśredniony wynik – wiele osób, które są w Twojej grupie docelowej na klikanie serduszek pod zdjęciami poświęca znacznie więcej czasu. A im dłużej użytkownik używa danej aplikacji, tym więcej reklam zobaczy.

Jak maksymalnie wykorzystać organiczne możliwości Instagram Stories?

Relacje można dodać do firmowego profilu na dwa sposoby. Przeglądając feed wystarczy, że przesuniesz palcem w prawo, a w widoku profilu – poprzez kliknięcie w zdjęcie profilowe. Po dodaniu materiałów, wokół awatara pojawi się kolorowy pierścień – jest to dla użytkowników znak, że dany profil przesłał relację.

Pamiętaj o spersonalizowaniu materiałów. Dzięki wewnętrznym filtrom aplikacji możesz nadać zdjęciom charakteru – dodać napisy, lokalizację, hashtagi czy gify. To pozwoli Ci wizualnie dopasować materiały do tego co lubią Twoi odbiorcy.

Dodany content można łączyć w kolekcje oraz przypinać na górze profilu – dzięki temu, w prosty i przejrzysty sposób można np. pokazać nowości, oddzielić materiały wideo o rekrutacji od kulis najnowszej sesji produktowej itp. W zależności od potrzeb możesz wybrać jeden z następujących formatów: post z tekstem, zdjęcie, film, transmisję na żywo lub długometrażowe nagranie w Instagram TV.

Użytkownicy chętnie biorą udział w ankietach na Instagramie.

Jak przyciągnąć obserwatorów oraz zachęcić ich do interakcji? Poprzez zadawanie pytań,wezwania do działania, ankiety, głosowania i linki do ciekawego contentu. Regularnie korzystaj  ze wszystkich opcji jakie daje Instagram – dla użytkowników są one atrakcyjne, proste w obsłudze, a Tobie przynoszą dobre wyniki w postaci zwiększonej aktywności, jak również zasięgu.

Reklama w Instagram Stories

Relacje na Instagramie cieszą się dużą popularnością również pośród reklamodawców. Nic dziwnego! Promocje zamieszczone tam osiągają wysoki zasięg stosunkowo niskim kosztem – w szczególności, gdy opierają się one na materiałach wideo. Zaleca się tu używanie dedykowanych treści, których użytkownik nie zobaczył na innych profilach marki. Ważne jest również dostosowanie proporcji obrazu do formatu Instagram Story.

Jakie wezwanie do działania może mieć Twoja reklama? Jedno z następujących: Aplikuj teraz, Zarezerwuj teraz, Skontaktuj się z nami, Wesprzyj teraz, Pobierz teraz, Dowiedz się więcej, Wyślij wiadomość, Wyślij prośbę, Zamów, Kup teraz, Zarejestruj się, Zobacz więcej. Czyli aż 12! Reklama w Instagram Story to format ograniczony czasem – jego maksymalna długość to 15 sekund, dlatego pisz zwięźle, prostym językiem. Używaj emoji i naklejek – obrazowe komunikaty są lepiej zapamiętywane. Sedno komunikatu, np. hasła takie jak konkurs, promocja czy nowość, zawrzyj na początku relacji.

 

Instagram Stories to odpowiednie narzędzie biznesowe do pokazywania trailerów, zajawek ciekawych wydarzeń lub nowych produktów. W połączeniu z regularnie i estetycznie prowadzonym profilem oraz dopasowaną do potrzeb firmy kampanią reklamowa, może znacząco zwiększyć rozpoznawalność, podnieść sprzedaż i wzmocnić wizerunek. Nie czekaj, wprowadź Instagram Stories na Twoim profilu! Ponad 200 milinów użytkowników już to zrobiło. Skontaktuj się z nami, a stworzymy dla Ciebie strategię w Social Media z uwzględnieniem Instagram Stories.