Marcin Frejlich

Czym może zaskoczyć nas Google po 18 latach od wprowadzenia Google AdWords, czyli narzędzia umożliwiającego wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania i  witrynach współpracujących? Nie tylko nieustannym zwiększaniem ilości kanałów czy innowacyjnymi sposobami kierowania promocji do użytkowników. Wczoraj ogłoszono powstanie zupełnie nowych marek: Google Ads, Google Ad Manager oraz Google Marketing Platform!

Największe zaskoczenie: koniec Google AdWords, pora na Google Ads

Zastanawiasz się skąd ta decyzja? Google deklaruje, że chce scalić wszystkie funkcje AdWords, a więc:

  • reklamy w sieci wyszukiwania
  • promocję w Gmailu
  • sieć reklamy typu display
  • prezentacja firmy poprzez Google Moja Firma
  • reklamę wideo na Youtube

Dlaczego? Uznano, że nowa nazwa trafniej odzwierciedli wszystkie usługi, które oferuje reklama Google. 

Wyszukiwanie w Google AdWords

Nasi specjaliście mogą sprawić, że Twoja strona znajdzie się na pierwszych stronach wyszukiwania – wykorzystaj to!

Kolejne nowości: połączenie Google Analytics 360 z DoubleClick oraz DoubleClick for Publishers i DoubleClick AdExchange

Google chce także ułatwić marketerom osiągnięcie lepszych wyników sprzedażowych oraz  celów, założonych wspólnie z Klientami. Dlatego też planowane jest połączenie Google Analytics 360 oraz DoubleClick w Google Marketing Platform, które ma wpłynąć na lepszą optymalizację kampanii z platformy DoubleClick.

Ma powstać także Display & Video 360 łączący funkcje z usług DoubleClick Bid Manager, Studio and Audience Center i Campaign Manager.

Ostatnią zmianą jest połączenie DoubleClick for Publishers i DoubleClick AdExchange w platformę reklamy Google Ad Manager.

Czy te zmiany oraz rebranding usług Google przyniesie zapowiadane ułatwienia – a więc ujednolicenie wielu produktów, wpływające na pracę reklamodawców?

Odpowiedź poznamy w przeciągu kilku miesięcy.

Źródło: blog.google.com