Julia

Blog firmowy to zakładka, która wielu właścicieli biznesów posiada na swojej stronie. Niestety w większości przypadków jest ona nieaktywna lub zaniedbywana. To błąd! Regularnie prowadzony, a przy okazji odpowiednio zoptymalizowany blog potrafi wygenerować wartościowy ruch na docelowej witrynie, poprawić pozycję organiczną serwisu firmy w wyszukiwarce, a pośrednio wpłynąć również na zwiększenie się liczby klientów. A to tylko kilka z jego zalet. Poznaj 5 powodów, dla których powinieneś prowadzić firmowego bloga!

Zalety posiadanie firmowego bloga

1. Blog pomaga w pozycjonowaniu

Algorytmy Google działają w oparciu o wartościowe treści. Analizują je pod wieloma aspektami – jakości, użyteczności, częstotliwości pojawiania się. Regularne prowadzenie firmowego bloga pozwala na częste umieszczanie interesujących oraz ważnych dla użytkowników  artykułów zawierających linki i słowa kluczowe, co wpływa na wyższe pozycje fraz docelowych.

2. Blog buduje długi ogon

Co oznacza to stwierdzenie? Że pomaga w pozycjonowaniu specjalistycznych fraz przyciągających lepszej jakości ruch. Jedną z najważniejszych rzeczy, jaką gwarantuje nam prowadzenie bloga, to pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki. Wszystko dzięki temu, że specjalistyczne, branżowe artykuły będą wyświetlać się w odpowiedzi na rozbudowane, szczegółowe zapytania użytkowników. Jeśli więc prowadzisz sklep odzieżowy, możesz napisać poradnik o tym „Jakie buty wybrać do biegania zimą?” i zawszeć w nim swoje propozycje. Taki tekst będzie nie tylko użyteczny, ale również przyciągnie potencjalnych klientów zainteresowanych specjalistycznym obuwiem.

pisanie bloga firmowego

Prowadzenie bloga firmowego ma wpływ na Twoją pozycję w Google

3. Dzięki blogowi zdobędziesz jakościowe linki

Jeśli Twoje wpisy są interesujące bądź omawiają ważne i ciekawe zagadnienia z konkretnej branży, Twoi czytelnicy chętnie się nimi podzielą. Każde kolejne opublikowanie Twojego artykułu w mediach społecznościowych, przesłanie linka na forum czy wstawienie na blogu wzmacniają nie tylko potencjał udostępnianego artykułu, ale również całej strony. Dobry content sam się pozycjonuje!

4. Prowadząc bloga umacniasz swój wizerunek

Eksperckie treści są traktowane dobrze nie tylko przez algorytm Google – znany jako Panda – ale doceniane są również przez potencjalnych klientów. Pisząc o swojej firmie, branży czy produktach udowadniasz, że znasz się na rzeczy. Szczególnie, jeśli wpisy podpisywane są imiennie przez pracowników zajmujących się danymi zagadnieniami. W ten sposób możesz zbudować swój status eksperta w konkretnej dziedzinie czy branży  – przełoży się on również na zaufanie do firmy jako specjalisty oraz wzmocni dobry wizerunek Twojej firmy w sieci.

5. Zwiększenie bazy klientów

Osoba, która trafiła na Twojego bloga, przekona się o Twoim profesjonalizmie i zaufa Twoim radom – jest więc potencjalnie skłonna kupić Twój produkt! Jeśli zadbasz o podawanie odpowiednich informacji w artykułach, czyli linków, przekierowań i butonów, możesz być pewien, że taki czytelnik stanie się Twoim Klientem!

Prowadzenie firmowego bloga ma wiele zalet. W połączeniu w działaniami, takimi jak pozycjonowanie strony lub sklepu czy promocja w mediach społecznościowych, może zwiększyć sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent!

Czujesz, że potrzebujesz zakładki blog na swojej stronie? A może już ją posiadasz, ale brakuje Ci pomysłów lub motywacji do jej prowadzenia? Zgłoś się do nas! Nasi copywriterzy zajmą się tworzeniem dla Ciebie wartościowych treści na Twojego firmowego bloga.