Aleksandra

Sądzisz, że ten tytuł to żart? Nic bardziej mylnego! Musisz wiedzieć, że Google często sam generuje wizytówkę danej firmy. Dlaczego? Robi to głównie ze względu na działania internautów związane z tym miejscem.  Minusem jest oczywiście fakt, że właściciel biznesu nie ma nad nią kontroli. Co więc zrobić, aby zapobiec takiej sytuacji? Założyć wizytówkę samemu lub przejąć tą utworzoną przez wyszukiwarkę!

Jak założyć wizytówkę?

Będziesz potrzebował konta Google. Jeśli już je posiadasz, możesz rozpocząć proces tworzenia wizytówki Twojej firmy. Pierwszym krokiem będzie przejście na stronę: https://support.google.com/business. Należy wypełnić wszystkie wymagane do rejestracji pola, a więc:

  • Nazwa firmy
  • Kraj/Region
  • Ulica i numer lokalu
  • Kod pocztowy
  • Miasto
  • Główny telefon firmowy
  • Kategoria
  • Witryna

Oraz ewentualnie oznaczyć opcję „Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów”.

formularz Google Moja Firma

Na podstawie tych danych wyszukiwarka sama powinna zaznaczyć położenie Twojej firmy na swoich mapach. Jednak w przypadku, gdy będzie miała z tym problem, możesz zrobić to samemu, ręcznie „rzucając” pinezkę w określone miejsce.

O czym musisz pamiętać? Podaj aktualne dane firmy! Pocztówka weryfikacyjna z kodem, niezbędnym do opublikowania Twojej wizytówki zostanie wysłana na fizyczny adres firmy. Dzieje się tak, bowiem tym samym Google zyskuje pewność, że we wskazanym przez Ciebie miejscu rzeczywiście znajduje się siedziba Twojego biznesu.

Pamiętaj: nie musisz podawać oficjalnej nazwy firmy. Będzie to wręcz niewskazane w przypadku bardzo długiej nazwy, zawierającej na przykład nazwiska właścicieli.

Ostatnim krokiem zakładania wizytówki jest jej weryfikacja za pomocą otrzymanego na pocztówce kodu.

Jak przejąć wizytówkę?

W przypadku, gdy wyszukiwarka utworzyła już wizytówkę Twojej firmy, najlepiej będzie, gdy ją przejmiesz. Tylko wtedy zyskasz możliwość uzupełnienia istotnych informacji oraz publikowania aktualizacji!

Co należy zrobić? Wybrać opcję „Jesteś właścicielem tej firmy?”, która znajduje się na samym dole okna.

Kolejnym etapem będzie zalogowanie się na firmowe konto Google. Dzięki temu można rozpocząć proces wypełniania odpowiednich pól, gdzie podaje się informacje niezbędne do otrzymania dostępu do wizytówki.

W przypadku przejmowania jej weryfikację można przeprowadzić na trzy sposoby:

  1. Dzięki skorzystaniu z pocztówki z kodem weryfikacyjnym, która zostanie wysłania na adres firmy – dotrze do ciebie w przeciągu 15 dni roboczych.
  2. Korzystając z numeru telefonu, automatycznie przypisanego do wizytówki automatycznie wygenerowanej przez Google. Jeśli jednak nie jest on aktualny, nie korzystaj z tej możliwości!
  3. Wykorzystując adres e-mail podany przez wyszukiwarkę. Tutaj również, gdy nie jest on zgodny z adresem firmowej poczty, nie powinieneś przeprowadzać weryfikacji za jego pomocą.

Zdarza się, że opcja weryfikacji utworzonej już wizytówki nie jest dostępna. Dzieje się tak, kiedy ktoś inny dokonał tego w naszym imieniu (niestety jest to możliwe). W takim wypadku musimy wysłać prośbę o dostęp do aktualnego właściciela (można to zrobić według tej instrukcji: https://support.google.com/business/answer/4566671).

Dlaczego warto posiadać aktualną wizytówkę Google?

To proste – jest ona pierwsza odpowiedzią, pojawiającą się na zapytanie o Twoją firmę internautów, wpisywane w Google. Warto więc uzupełnić wszystkie niezbędne informacje o Twoim biznesie.

Dzięki wizytówce użytkownicy mogą za pomocą jednego kliknięcia przejść na firmową stronę www, wpisać adres siedziby w GPS lub dokonać rezerwacji. W dobie, w której ludzie wolą korzystać z szybkich i gotowych rozwiązań, szkoda byłoby nie zaoferować im takiej opcji ze strony firmy. Polecanym uzupełnieniem tych działań jest reklama Adwords – zobacz 10 powodów, dla których warto reklamować się w Google w naszym poprzednim wpisie.

kupon na wizytówce Google

Na wizytówce możesz umieszczać nie tylko zdjęcia i informacje – nowością jest kupon zniżkowy.

Dodatkowo zachęcamy również do regularnej aktualizacji sekcji wpisy! Dzięki niej możesz mieć pewność, ze Twoim potencjalni klienci są na bieżąco z informacjami, dotyczącymi Twojego biznesu. Jeśli oferujesz usługi lub produkty, przydatne będą ograniczone czasowo promocyjne bony do pobrania.

Wizytówka powinna być nieodłącznym elementem komunikacji marketingowej firmy. Dzięki podanym informacjom, klienci łatwiej odnajdą Twoją firmę, szybciej się z Tobą skontaktują i będą na bieżąco z promocjami i aktualnościami. Zatem nie zwlekaj i wykorzystaj wszystkie możliwości. Załóż wizytówkę Google, zanim ktoś zrobi to za Ciebie! Jeśli chcesz, aby Twoja wizytówka byłą zawsze aktualna i wyróżniała się na tle konkurencji – skontaktuj się z nami! Nasi specjaliści profesjonalnie o nią zadbają!