Julia

Wymagania internautów dotyczące coraz lepszego i szybszego działania internetowych stron, sklepów i aplikacji wciąż rosną. Szczególnie wśród osób dokonujących zakupów online.  Ponad połowa tej grupy deklaruje, że nie kontynuuje przeglądania strony sklepu, gdy ta ładuje się zbyt wolno, tzn. dłużej niż 3 sekundy! Z pomocą przyszło Google i jego dwa narzędzia – Speed Scorecard oraz Impact calculator, dzięki którym można sprawdzić swoją stronę i na podstawie wyników zaplanować odpowiednie działania optymalizacyjne.

Ranking Speed Scorecard – nowa usługa Google

W lutym 2018 roku Google przedstawiło Speed Scorecard, czyli ranking szybkości ładowania się stron. Pozwala on sprawdzić, na którym miejscu znajduje się nasza wersja mobilna witryny w porównaniu z innymi.

Usługa ta jest już dostępna dla tysięcy stron www z 12 krajów świata. Za podstawę do badań i wniosków dla tego projektu posłużyła baza danych o zachowaniach cyfrowych użytkowników Chrome. Jak szybko powinna się zatem ładować dobra strona? Do 3 sekund dla użytkowników najnowszych urządzeń i połączenia internetowego 4G oraz do 5 sekund u tych, pozostających w zasięgu 3G, a także posługujących się przeciętnymi modelami smartfonów. Choć 3 do 5 sekund to raczej zbliżona wartość, okazuje się że każda sekunda ma tuz znaczenie!

telefon zakupy kobieta

Każda sekunda opóźnienia powoduje zmniejszenie konwersji nawet o 20%. Klienci nie lubią czekać!

Oblicz potencjalne zyski z Impact Calculator

Wolno ładujące się strona często frustruje potencjalnych klientów, a przez to może znacznie ograniczyć przychody. Z testów wynika, że każda dodatkowa sekunda opóźnienia powoduje zmniejszenie konwersji nawet o 20%. Aby pomóc w zrozumieniu tej tendencji oraz w sprawdzeniu przewidywanych zysków i strat powstało narzędzie Impact Calculator. Po podaniu kilku danych, takich jak przeciętna wartość zamówienia, procent konwersji, ilość odwiedzin strony, a także aktualna szybkość ładowania otrzymamy interaktywny wykres. Pokazuje on zmiany przychodów, różniących się od siebie w zależności od szybkości ładowania się witryny.

Prędkość wczytywanie się mobilnej wersji sklepu ma ogromne znaczenie. Nawet najlepsza reklama nie przyczyni się do wzrostu sprzedaży ze sklepu, który po prostu niewystarczająco szybko otwiera się zainteresowanym.

Jeśli uważasz, że Twoja strona ładuje się za wolno i chcesz to zmienić – skontaktuj się nami!