Maciej

Wiele sklepów działających w Internecie zmaga się z problemem porzuconych koszyków lub niskiego współczynnika konwersji e-commerce. Powody porzuceń koszyków są różne. Czasami jest to porównywanie konkurencyjnych ofert sklepów lub odłożenie zamówienia na później.
Większość porzuconych koszyków nigdy nie zostanie sfinalizowana.
Aby zwiększyć konwersję i dotrzeć ponownie do klientów wprowadziliśmy nową usługę remarketingu.
Remarketing polega na ponownym dotarciu do użytkowników, którzy już odwiedzili Twoją stronę internetową. Usługa znajduje zastosowanie przy m.in. przy zmniejszeniu liczby porzuconych koszyków lub informowaniu klientów o nowościach i promocjach.

Gdy użytkownik porusza się po Twojej witrynie podczas przeglądania poszczególnych zakładek  znajduje dział, który go interesuje. Wchodząc do niego zostanie mu przypisany TAG.

TAG jest identyfikatorem zapisanym w jego przeglądarce. Podczas poruszania się w Internecie użytkownik odwiedza setki stron internetowych w ramach sieci reklamowej Google na których wyświetlane są reklamy. Twoja reklama wyświetla się na każdej stronie wpieranej przez Google AdWords którą odwiedza użytkownik.

Użytkownik dzięki reklamie wchodzi ponownie na Twoją, dobrze już znaną stronę i dokonuje zamówienia.

Zasada działania:
Powiedzmy, że sprzedajesz drukarki i telewizory w Internecie. Osobom, które odwiedziły sekcję z telewizorami, możesz wyświetlać reklamy telewizorów, a także promować wśród nich inne produkty powiązane z telewizorami, np. systemy nagłośnienia czy odtwarzacze DVD. Dzięki usłudze remarketingu możesz także informować użytkowników o nowej promocji lub ofercie.

Częstotliwość oraz ilość wyświetleń reklamy w ramach usługi remarketingu można dostosować dla każdej grupy odbiorców indywidualnie.

Reklamy w ramach ramach sieci reklamowej Google mogą być wyświetlane na poniższych i wielu innych stronach w całym Internecie:

 

Podobne tematy