Jacek

Aż 41% Polaków korzysta z urządzeń mobilnych w poszukiwaniu informacji, dlatego dostosowanie strony internetowej pod smartfony i tablety jest tak ważne. Jednak nie tylko przyjazne UX sprawi, że użytkownik zostanie na twojej stronie. To szybkość jej ładowania zadecyduje czy w ogóle ją zobaczy i czy do ciebie dotrze. Większość stron internetowych traci połowę swoich użytkowników przez długie ładowanie na smartfonie. Sprawdź czy jesteś w ich gronie!

Długi czas ładowania strony to realne, finansowe straty!

Według badań Google czas ładowania się strony na urządzeniu mobilnym nie powinien przekraczać 3 sekund, tymczasem w znaczącej ilości przypadków ten czas wynosi około 10 sekund! Każda sekunda obniża potencjalną konwersję o 7%, a satysfakcję klienta aż o 16%! To duże liczby zwłaszcza, że w Polsce z urządzeń mobilnych korzysta 61% przedsiębiorców, a 31% używa smartfona w poszukiwaniu inspiracji zakupowych.  Słaby wynik może przełożyć się też na niższą efektywność pozostałych działań marketingowych, a także na gorsze pozycjonowanie. Dlatego zanim zainwestujesz pieniądze w polepszenie obecności twojej firmy w internecie, warto najpierw zoptymalizować swoją stronę pod kątem szybkości ładowania.

Ile ładuje się twoja strona? Nie wiesz? Teraz dzięki nowej wersji narzędzia Google Test My Site, możesz bezpłatnie przetestować szybkość jej ładowania i porównać wynik z konkurencją. Otrzymasz również skrócony raport z praktycznymi wskazówkami.

zniecierpliwiony człowiek przy komputerze mem

Każda sekunda opóźnienia w ładowaniu się strony internetowej obniża potencjalną konwersję o 7%, a satysfakcję klienta aż o 16%

#SpeedUpWeek i potrzeba posiadania szybko ładującej się strony

Ten tydzień upłynął pod hasłem Speed Up – miał na celu zwiększyć świadomość potrzeby posiadania strony internetowej, która będzie: szybka, intuicyjna i dostosowana do urządzeń mobilnych. Szereg statystyk pokazuje, że są to ważne i wpływające na potencjalnych klientów kwestie.  Aż 79% ankietowanych konsumentów zadeklarowało, że nie wróci do sklepu, który źle funkcjonował na smartfonie. Z drugiej strony 52% mobilnych konsumentów chce wrócić do sklepu, który szybko się ładuje.

W ciągu ostatnich kilku dni nie tylko pracowano nad uświadamianiem o tym, jakie konsekwencje niesie za sobą zła optymalizacja, ale również prowadzono realne działania, które pozwalały przedsiębiorcom otrzymać praktyczne wskazówki i wytyczne dotyczące dalszej pracy. Właściciele stron internetowych zyskali dostęp do narzędzia Test My Site, a niektórzy uczestniczyli w mSpeed Hackathonie, gdzie konsultowali się bezpośrednio z ekspertami i pracowali nad poprawą prędkości ładowania się ich stron i tym samym dostosowania się do oczekiwań dzisiejszych wymagających konsumentów.

Google przypominał o możliwości współpracy z agencjami ze statusem Google Partners, w celu lepszego prowadzenia działań reklamowych, efektywnego wykorzystania dostępnych zasobów czy wdrożenia kompleksowych działań. O ile szybkość ładowania się możesz teraz sprawdzić na własną rękę, o tyle analizę i audyt optymalizacyjny strony warto zlecić agencji, która oprócz wyników pomiaru, przekaże też wskazówki i wytyczne do samodzielnego wdrożenia, a także zaproponuje działania uzupełniające.

Już dziś wejdź na g.co/mobilespeedup/pl i sprawdź, czy Twoja strona jest wystarczająco szybka, a jeśli odstajesz od konkurencji – skontaktuj się z nami!

 

źródła: adwords-pl.googleblog.com, How loading time affects your bottom line, blog.kissmetrics.com,