Dominika

Z roku na rok Polacy coraz wcześniej myślą o Wielkanocy. Czy wynika to z naszego zamiłowania do świętowania? Czy uczymy się na błędach i niezbędne rzeczy kupujemy wcześniej, żeby nie stać w kolejkach? A może to rynek coraz wcześniej dopada nas sam? Bez względu na powód, ty, jako reklamodawca, właściciel sklepu czy bloger możesz na swoją korzyść wykorzystać ten cykliczny, wzrastający trend. Zatem – co możesz zrobić?

Wykres przedstawiający zainteresowanie Wielkanocą w ujęciu czasowym na podstawie ilości wyszukań w Google. Z roku na rok trend zaczyna wzrastać coraz wcześniej. W tym roku pierwsze wyszukiwania pojawiły się już 18 grudnia 2016!

Dokonaj optymalizacji strony internetowej

To zadanie sprowadza się do kilku kroków. Najpierw dokonaj audytu strony – sprawdź czy wszystkie linki działają, czy strona wyświetla się poprawnie zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej oraz czy nie brakuje produktów, cen, grafik itp. Następnie – dokonaj zmian w meta opisach. Skuś przeglądających słowami związanymi z ich potrzebami, np. gwarancja dostawy przed świętami, hit wiosny 2017. W tym okresie podczas tworzenia linków, wybierz takie, które przyciągną sprecyzowanych klientów, np. fit mazurek na wielkanocny stół, 5 sposobów na wielkanocny stroik z rzeżuchy itp. Stwórz landing page, na którym przedstawisz swoją wielkanocną ofertę, a jeśli piszesz blog wybierz tag, którym będziesz oznaczać wszystkie wpisy w tym okresie.

Wykorzystaj posiadaną bazę klientów

Jeśli masz jakąś bazę adresów e-mail, wykorzystaj ją w tym okresie. Stwórz oddzielną, wyjątkową ofertę dla osób, które już raz weszły z tobą w jakąś interakcję – kupiły coś od ciebie, zapisały się na newsletter, pobrały materiały. Pamiętaj, żeby wiadomość miała atrakcyjną wizualnie formę i ciekawy tytuł. Jeśli nie posiadasz bazy wciąż możesz ją stworzyć. Na 2 miesiące przed świętami wykorzystaj płatną formę reklamy – uruchom kampanię AdWords lub stwórz wpis sponsorowany na Facebooku. Pomoże ci to szybko zebrać potencjalne leady – zaoferuj im coś darmowego do pobrania za udostępnieniem maila, a następnie na kilka tygodni przed Wielkanocą wyślij spersonalizowany newsletter. Pamiętaj, że w tym okresie możesz pokazać i sprzedać nie tylko jajka ;)

Przykład ciekawego wielkanocnego newslettera od firmy sprzedającej bieliznę Fleur of England
(źródło: https://blog.dotmailer.com/easter-digital-campaigns-2014/)

Postaw na content

Napisz interesujący artykuł, poradnik lub stwórz ranking. Dopasuj go do profilu swojej działalności – linkuj w nim do swoich produktów i archiwalnych wpisów wyjaśniających poszczególne etapy tworzenia. Używaj  wielkanocnych słów kluczowych – pisz o mazurkach, rzeżusze, zającach, jajkach, a nawet o czasie zadumy i postanowieniach. Pamiętaj o przyciągającym odpowiednią grupę docelową tytule, dowiedz się czego poszukują wartościowi dla ciebie użytkownicy.

Pamiętaj, że na twoją stronę mogą trafić osoby zainteresowane konkretną usługą lub produktem, którą od ręki kupią, ale też użytkownicy poszukujący czegoś ciekawego. Zadbaj o to, by ta niezdecydowana część też zostawiła po sobie ślad lub wróciła w przyszłości – zaoferuj rabat za pierwsze zamówienie lub zachęć do zadawania pytań w komentarzach.

Użyj mediów społecznościowych

W okresie wielkanocnym, takie optymalizujące profil działania, podejmiesz nie tylko ty, ale też większość użytkowników Internetu. Zadbaj zatem o jakość i regularność swoich działań na Facebooku, Snapchacie czy Instagramie. Wykorzystaj płatną formę reklamy i skieruj przekaz dopasowany do odpowiedniej grupy docelowej. Poświęć też trochę czasu na organiczne zdobywanie zaangażowania – odpowiadaj na komentarze, udzielaj się pod wpisami, które oferują produkt lub usługę uzupełniającą twoje, wymień się linkami lub wzajemnie udostępnij coś z zaprzyjaźnioną stroną.

Mamy nadzieję, że te porady pomogą ci lepiej wykorzystać okres wielkanocny pod kątem sprzedaży, zwiększenia ruchu w witrynie czy liczby osób odwiedzających bloga czy stronę. Zawsze pamiętaj, że warto poświęcić trochę czasu na wdrożenie takich i podobnych działań w okresach świąt i innych wydarzeń, podczas których konkretni użytkownicy szukają spersonalizowanych produktów. Są to twoi potencjalni klienci, obserwatorzy i czytelnicy.

Jeśli masz jakieś pytania? Chcesz wdrożyć te działania, ale nie wiesz jak? Odezwij się w komentarzu lub zadzwoń!