Marcin

Minęła prawie połowa wakacji. Jedni wypoczywają, drudzy z rozrzewnieniem wspominają miniony urlop, jeszcze inni dopiero będą pakować walizki, a niektórzy od kilkunastu dni łapią Pokemony. Jest jednak jedna rzecz, która łączy wszystkie te osoby. W czasie wakacji nie rozstają się ze swoim smartfonem, który jest głównym źródłem informacji w czasie podróży czy wycieczek. Aż szkoda było by nie wykorzystać tego marketingowo.

Gdzie na wakacje

Do tej pory strony biur turystycznych czy tych związanych z wyborem miejsca podróży przeglądaliśmy głównie deskoptowo. Jednak jak pokazują najnowsze badania, coraz częściej korzystamy z urządzeń mobilnych, aby poszukać wakacyjnej oferty – w Stanach Zjednoczonych jest to już 40% użytkowników. Ludzie coraz częściej korzystają z pomocy internetu, żeby wybrać cel swojej podróży. Warto, więc zainwestować w responsywną stronę (aby nie odstraszyć konsumentów) i reklamę, bo potencjalni klienci są na wyciągnięcie ręki.

Wyczuć moment

Powinniśmy wykorzystać nowe trendy i pojawić się z przekazem reklamowym także na urządzeniach mobilnych. Tak aby dotrzeć do potencjalnego klienta w momencie w którym zaczynam zastanawiać się nad wyborem miejsca do wymarzonego wypoczynku. Dzięki urządzeniu które znajduje się w naszej kieszeni i ogólnie powszechnemu dostępowi do internetu. Poszukiwanie wymarzonej oferty wakacyjnej może mieć początek w trakcie codziennej podróży do pracy, gdy stoimy w kolejce albo gdy czekamy w restauracji na obiad. Ten moment powinny wykorzystać nie tylko firmy typowo turystyczne oferujące wyjazdy zagraniczne, ale także wszelkie elementy powiązane z branżą. To świetna okazja dla producentów chociażby walizek, kostiumów kąpielowych czy np., kosmetyków chroniących przed słońcem.

Marketing w wakacje

Bądź widoczny

Ważna jest nie tylko sama obecność w internecie, ale także uważane analizowanie ścieżki, jaką podejmuje użytkownik od momentu zainteresowania się produktem/usługą aż do jego zakupu. Może ona wiele powiedzieć o zachowaniu konsumenta, pomóc naprawić ewentualne błędy i w efekcie zwiększyć sprzedaż.
Aby pozyskać klientów w dzisiejszych czasach musisz wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom.
Najpierw dać się zauważyć, gdy szukają oferty wakacyjnej, następnie przypomnieć się, gdy wrócą z urlopu. Warto cały czas utrzymywać kontakt z klientem i pozwalać mu na aktywności wewnątrz naszych serwisów.

gdzie na wakacje

Wyniki wyszukiwania Google dla „pojechać na wakacje”

Można pomyśleć chociażby o przygotowaniu wpisu opisującego najpopularniejsze hotele, miejscowe atrakcje lub zachęcać do pozostawienia opinii i zapis na newsletter w zamian za kupon zniżkowy na kolejny wyjazd. Jeżeli Twoja oferta spełni oczekiwania i uda ci się nawiązać więź z klientem, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że po ponownym skierowaniu się do niego z za pośrednictwem np., remarketingu Google skorzysta ponownie z oferty i tym razem wybierze się np. na narty zimą.

Podobne tematy