Paweł

Z dniem 13 lipca Google wprowadza zakaz reklamowania chwilówek w systemie AdWords. Swoją decyzję koncern tłumaczy dobrem konsumentów, których reklamowane produktu narażają na bardzo wysokie koszty. Jednakże ograniczenia w systemie reklamowym Google nie dotyczą tylko szybkich pożyczek. Przed rozpoczęciem korzystania z usługi AdWords, warto sprawdzić, jakich rzeczy nie będziemy mogli promować.

Szybkie pożyczki, czyli tzw. chwilówki, od kilku lat są niezwykle popularną formą zdobycia gotówki, gdy akurat jej pilnie potrzebujemy. Kuszą przede wszystkim ze względu na łatwą dostępność, szybką wypłatę i nieskomplikowane procedury składania wniosków. W momencie podejmowania decyzji i nagłej potrzebny pieniędzy, nie zawsze myślimy o dużym oprocentowaniu i sumie, którą będziemy musieli oddać.

AdWords dba o standardy reklamowe

Reklamy w sieci Google są objęte klarownymi zasadami i zakazami stosowanymi do konkretnych grup produktów i usług. Niedozwolona treść w AdWords, to cztery obszary, które dotyczą:

  • podróbek produktów – jeśli jakiś wyrób ma znak towarowy lub logo identyczne (lub bardzo zbliżone) do innego produktu, to jego promowanie jest zabronione, bo może wprowadzać w błąd konsumenta, któremu zależało na zakupie oryginalnego produktu;
  • produktów lub usług niebezpiecznych – Google dba o bezpieczeństwo użytkowników, dlatego blokuje reklamowanie towarów, które w jakiś sposób mogą je naruszać, m.in. broni czy narkotyków;
  • umożliwiania nieuczciwego postępowania – jako nieuczciwe postępowanie, Google rozumie oprogramowanie lub instrukcje, które pozwalają złamać zabezpieczenie lub pokazują fałszywe dane dotyczące funkcjonowania reklama i ruchu w witrynach;
  • nieodpowiednich treści – w wyszukiwarce nie będziemy mogli promować zawartości, która narusza wzajemny szacunek użytkowników, m.in. mowa o rasizmie, nienawiści, treściach szokujących lub obraźliwy.

Produkty i usługi zakazane w kampaniach Google

Ograniczeniom w reklamowaniu w sieci AdWords podlegają również poniższe treści, ze względów prawnych i/lub kulturowych, są to:

  • treści erotyczne;
  • alkohol;
  • prawa autorskie;
  • hazard i gry;
  • opieka zdrowotna i leki;
  • treści polityczne;
  • usługi finansowe;
  • znaki towarowe;
  • wymagania prawne;
AdWords ograniczenia

Fajerwerki są zakazane w AdWords, ale pokazy pirotechniczne już nie!

Powyższe zakazy i ograniczenia mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom i jednakowych możliwości przy reklamowaniu swoich usług oraz produktów.

Pamiętajcie, że zawsze istnieją inne narzędzia do promocji produktów zakazanych w AdWords :)

Podobne tematy