Alicja

Nie wyobrażasz już sobie życia bez swojego smartfonu? Nie możesz doprosić się dzieci o odłożenie tabletu chociaż na chwilę? Swoich znajomych, przyjaciół czy partnerów biznesowych też ciągle widzisz z telefonem w ręku? To teraz pomyśl, że każda z tych osób jest potencjalnym odbiorcą reklamy Twojej firmy. Bo smartfon i tablet to już nie tylko gadżet do komunikacji czy pracy, a świetne urządzenie do promocji Twoich usług.

Bądź widoczny na smartfonie – statystyka nie kłamie!

Dalej nie jesteś przekonany, że promocja sklepów internetowych na urządzeniach mobilnych to dobry pomysł? A czy wiesz, że w Polsce wśród wszystkich wyszukań te mobilne stanowią 37%? Przyjrzyjmy się więc także statystykom, które dotyczą posiadaczy smartfonów:

  • 46% używa ich podczas oglądania TV;
  • 20% udostępnia zdjęcie produktu, który planują kupić;
  • 80% korzysta z nich codziennie, aby surfować po internecie;
  • 27% użyje innej strony, jeśli doświadczy problemu z otworzeniem pierwszej strony, w którą kliknęli.

Mobile nie konwertuje?

Nadal masz wątpliwości czy zainwestować w reklamę na urządzeniach mobilnych? To pomyśl, że 64% posiadaczy smartfonów używa telefonu do wyszukiwania informacji o produkcie. Spora cześć użytkowników rozpoczyna szukanie informacji o produkcie/ usłudze właśnie na komórce, a samego zakupu dokonuje już później na laptopie. Dlatego porównywanie konwersji (np. wypełnienie formularza kontaktowego, pobranie pdf, dokonanie zakupu) do konwersji na urządzeniach desktopowych nie daje pełnego obrazu korzyści płynących z reklamy mobilnej.

Warto również pamiętać, że strona mobilna jest często pierwszym kontaktem między użytkownikiem a reklamodawcą. A co za tym idzie, reklamodawcy, którzy nie wyświetlają reklam użytkownikom korzystającym z komórek, tracą potencjalnych klientów.

reklama mobilna

Nie trać potencjalnych klientów!

Liczba zapytań na urządzeniach przenośnych wzrasta gwałtownie. Kluczem do sukcesu jest łatwa możliwość znalezienia reklamodawcy i jego produktów/usług, korzystając ze smartfonu. A jakie formy reklamy możesz wykorzystać?

Opcji jest kilka:

  • linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania Google;
  • kampanie Display dla mobile;
  • promocja w aplikacjach mobilnych;
  • remarketing dla urządzeń mobilnych;
  • YouTube i Gmail;
  • Social Media.

Daj sobie szansę na pozyskanie nowych klientów wśród użytkowników smartfonów i tabletów. Pomoże Ci w tym reklama na urządzeniach mobilnych, bo jak pokazują powyższe statystki, jest ona niezwykle ważną częścią całej kampanii marketingowej.

źródło: dane i statystyki Google

  • Mateusz

    Myślę że smartfony będą powoli wypierać tradycyjne komputery, trzeba się na to przygotować bo jest to w zasadzie sprawa z góry przesądzona i na tą chwilę nie wyobrażam sobie urządzenia które mogło by zatrzymać ten trend (ale nie jestem wizjonerem więc to całkiem normalne :D)