Piotr

Świadomość o tym jak ważny jest Internet w działaniach marketingowych jest coraz większa. Rywalizacja o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania oraz dobry wizerunek firmy w Internecie trwa. Jednak nadal wiele firm zapomina o fundamencie, który jest niezbędny, aby zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów. Tym fundamentem oczywiście jest użyteczna i czytelna strona internetowa. To właśnie od niej zależy czy podjęte działania e-marketingowe przeobrażą się w sukces jakim jest pozyskanie klienta.

Strony internetowe przeszły sporą rewolucję. To już nie tylko klasyczne wizytówki z namiastką informacji o firmie, galerią i formularzem kontaktowym, ale coraz bardziej rozbudowane witryny zawierające specjalistyczne porady, filmy oraz prezentacje multimedialne.

Jak powinna wyglądać strona firmowa godna 2015 roku ?

Podstawowe założenia takiej strony internetowej nie zmieniają się i brzmią następująco:

  • Czytelna i przyjazna dla użytkownika
  • Technicznie zoptymalizowana pod wyszukiwarki (SEO)

Zmienia się natomiast sposób spełnienia tych warunków. W tym artykule podpowiadam, co warto zrobić, aby strona firmowa spełniała powyższe założenia.

1. Osobna podstrona dla każdej usługi

W skład oferty firm najczęściej wchodzi wiele usług. Umieszczając wszystkie na jednej podstronie pod tytułem „oferta”, firmy utrudniają sobie uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarce na frazy związane z konkretnymi usługami. Właściwym rozwiązaniem jest utworzenie dla każdej usługi osobnej podstrony oraz zoptymalizowanie jej pod kątem SEO biorąc pod uwagę nagłówki, meta dane oraz treść. Często popełnianym błędem jest używanie specjalistycznego słownictwa przy opisywaniu usług, co zazwyczaj utrudnia czytelnikowi w pełni zrozumieć ofertę. Należy pamiętać, aby opis był prosty i wyróżniał korzyści, które uzyska klient po skorzystaniu z usługi.

alte_oferta

2. Content

Aby zawartość Twojej strony z ofertą była skuteczna i zachęcająca to musi zawierać więcej niż dobrą treść. Zdjęcia prezentujące efekt końcowy po wykonaniu usługi to obecnie standard, który każdy przedsiębiorca powinien wdrożyć na swoich stronach. Miej na uwadze to, że coraz większą popularnością cieszą się prezentacje usług/produktów w postaci filmów. Nadal jest to sposób, aby wyróżnić się na tle konkurencji, ale za jakiś czas będzie to standard spotykany na każdej stronie firmowej.

Pamiętaj również o tym, że treść musi być unikalna. Nie może powielać się na innych stronach firmy, ponieważ zostanie uznana jako duplicate content. Roboty indeksujące odnajdują skopiowane treści, dokonują ich indeksacji, a następnie odrzucają wszystkie kopie. Udostępniając ten sam opis usługi na wielu stronach tracisz, bo część Twoich stron zostanie uznana przez wyszukiwarkę jako bezwartościowe.

3. Lokalizacje firmy na oddzielnych podstronach

O tym jak ważne jest pozycjonowanie lokalne wspominaliśmy w artykule „Pozycjonowanie lokalne – dlaczego mamy różne wyniki wyszukiwania?” . Firmy, które posiadają wiele lokalizacji swoich sklepów powinny to wykorzystać i zamiast gromadzić wszystkie adresy na jednej podstronie kontaktowej, lepiej dla każdej lokalizacji utworzyć nową podstronę zawierającą mapę z Google Maps. Warto na takiej podstronie zamieścić adres danej siedziby, sposoby dojazdu, godziny otwarcia oraz zdjęcia z wskazanej lokalizacji. Tym sposobem ułatwimy klientom znalezienie informacji o interesującej ich lokalizacji automatycznie zwiększając swoje szanse na wysokie pozycje w wyszukiwarce na większą ilość fraz lokalnych.

lokalizacja-castorama lokalizacja-castorama-gdansk

4. Profile społecznościowe

O sile mediów społecznościowych chyba nie trzeba przekonywać. Facebook, Twitter, Google+ i inne portale, to jedne z najczęściej odwiedzanych miejsc przez użytkowników Internetu. Konieczne jest wykorzystanie tego potencjału do budowania wizerunku swojej marki, dystrybucji oferowanych usług i pozyskiwania klientów. Dobrze prowadzony profil potrafi zaangażować wiele osób, które później mogą przeobrazić się w klientów. Pomiędzy użyteczną stroną internetową, a profilami firmowymi w social mediach musi być spójność. Nie tylko przejawiająca się tym samym wyglądem, ale także spójność przekazywanych informacji (oczywiście na profilach społecznościowych możemy pozwolić sobie na mniej oficjalne, a bardziej rozrywkowe, angażujące posty). Ważne jest również zamieszczenie przycisków społecznościowych na stronie internetowej, które pozwolą odwiedzającym udostepniać i rozpowszechniać informacje o firmie. Ma to również pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony.

5. Responsive Web Design

Temat stron responsywnych jest popularny już od dłuższego czasu. W statystykach odwiedzin widać, że coraz większa ilość użytkowników odwiedza stronę korzystając z tabletów i smartfonów. Firmy, które nadal lekceważą ten trend i nie posiadają strony mobilnej tracą szanse na pozyskanie mobilnych klientów. To pewne, że użytkownik szybko opuści stronę, która jest nie czytelna i nie wygodna do przeglądania na urządzeniu mobilnym. Jak ważne jest posiadanie responsywnej strony potwierdza informacja, która pojawiła się na oficjalnym blogu Google. Strony, które są przyjazne dla urządzeń mobilnych będą oznaczane jako „mobile-friendly” w wynikach wyszukiwania. Prawdopodobnie będzie to również jeden z czynników wpływających na ranking strony.

responsive-alte

6. Marketing Automation

Ciekawym i przyszłościowym rozwiązaniem są narzędzia zaprogramowane w taki sposób, aby reagować na zachowania użytkowników i automatycznie wyświetlać im komunikaty. Kilka przykładów wykorzystania Marketing Automation:

  • geotargetowanie, czyli automatyczne wyświetlanie elementów strony zgodnie z lokalizacją użytkownika np. W trójmieście spadł śnieg, więc użytkownikom z Trójmiasta jako polecany produkt będzie wyświetlała się Łopata do odśnieżania:)
  • na bazie historii przeczytanych przez użytkownika treści na blogu przy kolejnej wizycie wyświetlą mu się artykuły powiązane z jego zainteresowaniami
  • automatyczne przydzielenie rabatu via SMS lub e-mail, dla klienta, który pobrał case study lub newsleter.

Automatyzacja działań pozwala na „indywidualne” podejście do każdego klienta, który odwiedził naszą stronę firmową i sprecyzowanie oferty pod jego oczekiwania. Korzyść dla użytkownika jest taka, że wyświetla mu się reklama zgodna z jego zainteresowaniami, tym samym jest dla niego użyteczna.

Oczywiście to nie wszystko…

Kierując się powyższymi wskazówkami oraz nadchodzącymi trendami możecie być pewni, że Wasza strona będzie mile odbierana przez użytkowników oraz roboty wyszukiwarki Google. Co myślicie o tym zestawieniu? Może uzupełnilibyście tą listę o dodatkowe wskazówki?

Podobne tematy