Alicja

Branża branży nie równa – to wiemy. Podczas, gdy przed Świętami ekstremalnie rosną sprzedaże produktów konsumenckich spada sprzedaż usług turystycznych. Takie wahania powodują, że wiele firm ostrożnie podchodzi do konstruowania budżetów reklamowych. Dzieląc nierównomiernie przeznaczone środki. Zawsze istnieje jednak ryzyko błędu. Korzystając z reklam Google AdWords nie musimy obawiać się jednak nieprawidłowych inwestycji w reklamę!

Wystarczy tylko połączyć doskonałą znajomość branży i narzędzia jakie oferuje Google. Jednym słowem efekt synergii po raz kolejny znajduje swoje uzasadnienie :) To, że w kampaniach reklamowych AdWords płacimy za kliknięcie – czyli za bezpośrednio zainteresowanego użytkownika, wie już pewnie większość z Was. Jest to argument, który gwarantuje nam dobre wykorzystanie środków na reklamę. Poza tym istnieje jednak jeszcze kilka metod, które pozwalają na zwiększenie zwrotów z inwestycji, czyli uwielbianego przez wielu ROI.

Podążając za wskazówkami Google i wykorzystując ponad 10-letnie doświadczenie Alte Media w marketingu internetowym przedstawiam listę najważniejszych czynności przy kampaniach sezonowych.

Kampania dedykowana – rozdziel swój budżet.

Przygotowanie kampanii specjalnie dla określonych produktów i w określonym czasie. Pozwoli nam to uzyskać lepsze Wyniki Jakości kampanii, łatwiejszy monitoring no i oczywiście skuteczność sprzedażową. Taka kampania będzie zawierała specjalne treści, banery graficzne w przypadku Sieci Reklamowej i słowa kluczowe. W końcu kiedy użytkownicy szukają „kolacji sylwestrowej”, jak nie na miesiąc przed 31 grudnia? W niektórych przypadkach na dwa dni przed :)

Wybieramy odpowiednią lokalizację.

Dotyczy to wszystkich naszych działań. Jeżeli prowadzimy biznes lokalny logiczne jest, że nie chcemy reklamować się w całej Polsce. Właściciele 5-gwiazdkowego hotelu nad morzem mogą jednak podjąć decyzję o tym jakich Klientów chcieliby zaprosić na organizowane przez nich Święta Bożego Narodzenia. Może warto poszukać ich za granicą, gdzie zwyczaj spędzania Świąt w hotelach jest dużo bardziej rozwinięty niż w Polsce? Trzeba jednak pamiętać, że określenie lokalizacji jest związane z nr IP naszego dostawcy Internetu – na to jednak wpływu nie mamy.

hotel-sopot

Zacznij wcześniej – koszty ponosisz dopiero kiedy kampania będzie pracowała.

Działanie z wyprzedzeniem, to bardzo ważny czynnik. Musimy zawsze wziąć pod uwagę, że może wydarzyć się wiele nieprzewidzianych sytuacji. Zarówno po stronie działania narzędzia reklamowego, jak i funkcjonowania Twojego biznesu. Kampanię Google AdWords możemy przygotować nawet kilkanaście dni wcześniej i spokojnie uruchomić ją kiedy zajdzie taka potrzeba.

Wyciągaj wnioski z każdej kampanii.

Narzędzia Google pozwalają doskonale określać wartości statystyczne. Oczywiście nie są to idealne pomiary. Jednak ich użyteczność jest dużo większa niż w przypadku innych form promocji. W końcu jak zmierzyć efekt działania banneru reklamowego umieszczonego przy ruchliwej ulicy? Dlatego każda kampania Google powinna być bazą wniosków do kolejnych działań. Tylko w ten sposób znajdziemy złoty środek. Nam może się wydawać, że przeznaczamy odpowiednią ilość środków na reklamę. Jednak dopiero analiza wykorzystanego budżetu pozwoli nam określić czy poziom zainwestowanych pieniędzy był odpowiedni. Kłania nam się tutaj skuteczna analityka internetowa.

Skorzystaj z doświadczenia ekspertów.

Promując swój biznes często wychodzimy z założenia, że znamy się na nim lepiej. Wielokrotnie uświadamiamy naszym Klientom, że środowisko internetowe nie jest dokładnym odwzorowaniem świata realnego.  Rządzi się swoimi zasadami. Doświadczanie agencji w promowaniu konkretnej branży jest też często dużo większe niż właściciela, czy działu wewnętrznego marketingu danej firmy. Mamy styczność z różnymi kampaniami i zajmujemy się na co dzień zwiększaniem sprzedaży internetowej.

Dlatego przy kampaniach sezonowych należy zaufać specjalistom i pasjonatom kampanii Google. Zaświadczyć mogę, że niektórzy żyją tylko AdWords’ami :) !