Łukasz

Pracujesz nad promocją strony internetowej lub sklepu, a efekt nie do końca jest zadowalający? Masz wrażenie, że budżet który przeznaczyłeś na działania online można spożytkować lepiej? Z takimi problemami codziennie borykają się właściciele serwisów internetowych i pracownicy działów marketingu, a temat rzeczywiście nie jest prosty. Wymaga stałego śledzenia zmian w trendach reklamowych i informacjach z branży. Zapoznaj się z błędami współczesnego marketingu internetowego i sprawdź jak możesz się przed nimi ustrzec.

Woolworth już nie ma racji

„Wiem, że połowa mojego budżetu na reklamę jest stracona. Problem polega na tym, że nie wiem, która to połowa.”

Wypowiedziane ponad sto lat temu przez Franka Woolworth’a zdanie, trafnie podsumowuje problem wielu nieskutecznych, współczesnych kampanii reklamowych. Rozwiązanie przynosi analityka internetowa, dzięki której możemy dokładnie określić m.in. sprzedaż z poszczególnych źródeł, ale także zwrot z inwestycji (ROI).

Liczba klientów e-sklepu z akcesoriami imprezowymi utrzymywała się na stałym poziomie, pomimo rosnących inwestycji w reklamę. Dane, zbierane przez ponad pięć lat w Google Analytics były jednak bardzo okrojone. Po konfiguracji konta przez specjalistów Alte Media i zebraniu danych z kolejnych trzech miesięcy udało się wyciągnąć pierwsze wnioski. Spora liczba nowych klientów pozostawiała rzeczy w koszyku i opuszczała sklep. Wprowadzenie kodu remarketingu dynamicznego pozwoliło odnaleźć takich użytkowników i przypomnieć im ofertę. Dodatkowo uproszczony został proces zakupowy. Dzięki temu liczba klientów w kolejnym kwartale wzrosła dziesięciokrotnie.

Pamiętaj!

  • określ, jakie wskaźniki i cele marketingowe Cię interesują
  • wykorzystaj wszystkie możliwości narzędzi analitycznych (ich podłączenie to nie wszystko)
  • regularnie analizuj zbierane dane i wyciągaj wnioski

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat głównych grzechów marketingu internetowego? Przeczytaj nasz artykuł opublikowany w raporcie branżowym serwisu interaktywnie.com – „Reklama w Internecie 2014”!

interaktywnie-raport-img

  • Bardzo fajnie napisane!! Będę wpadać częściej.

  • Oczywiście, że Woolworth ma rację. W mojej opinii jest to stwierdzenie ponadczasowe. Jak obliczyć zwrot inwestycji z działań budowania świadomości marki, dbania o pozytywne opinie i wizerunek? Czy uważają Państwo, że te działania w obecnych czasach są nic nie warte? Na podjęcie decyzji zakupowej ma wpływ wiele czynników, nie tylko zajmowane pierwsze miejsce w AdWords.

    • Alicja Skopińska

      Działania wizerunkowe mają ogromną wartość w dzisiejszych czasach ! Trzeba jednak inaczej podejść do tego tematu. Mamy oczywiście wskaźniki świadomości marki – wspomagane i niezależne. Trzeba jednak przeprowadzić konkretne badania w tym celu i tutaj kłania się ponownie analityka internetowa. Ważna jest synergia działań – dlatego w naszym raporcie opisujemy, jako błąd skupianie się na jednym narzędziu reklamy. Trzeba korzystać z efektu synergii. Dobry wizerunek = lepsza sprzedaż:) chociaż trudniej nam to zmierzyć.