Julia

Wczoraj uczestniczyliśmy w corocznej konferencji Google Analytics User Conference w Warszawie. Spotkanie ekspertów i użytkowników Google Analytics zorganizowano w ogromnej sali Multikina w Złotych Trasach, która pomieściła ok. 600 uczestników. Była to dla nas świetna okazja, aby poznać nowe możliwości oraz rozwiązania, które pozwolą nam jeszcze skuteczniej wykorzystywać potencjał Google Analytics. Spotkanie było dla nas znakomitą okazją do wyjaśnienia wszystkich wątpliwości, z którymi spotykamy się na co dzień w naszej pracy.

Podczas konferencji eksperci oraz oficjalni przedstawiciele Google Analytics opowiedzieli nam o wprowadzanych nowościach w analityce internetowej, o zmianach jakie czekają nas w 2015 roku oraz o dalszych planach rozwojowych tego narzędzia. Czołowi specjaliści wyjaśniali, jak można wykorzystać te narzędzia w praktyce, co może podnieść skuteczność działań reklamowych w Internecie. Oprócz ciekawych prezentacji, była też możliwość rozmów z innymi uczestnikami konferencji podczas przerw, w których wyjaśnialiśmy sobie wspólne wątpliwości dotyczące narzędzia.

Jako pierwszy swoje wystąpienie miał Piotr Marzec z Google Polska, który w swoim wystąpieniu dużo opowiedział o DoubleClicku, a w szczególności jego współpracy z Google Analytics. Drugi występował Jonathan Breton, jego prezentacja skupiała się na atrybucji konwersji. Ciekawym punktem było zaprezentowanie Cross-Device Trackingu, czyli śledzenia użytkownika, który korzysta z różnych urządzeń naprzemiennie. Po krótkiej przerwie kawowej na scenie pojawił się Piotr Guziur z Marketing Online, który przedstawił funkcjonalność najnowszego modułu Enhanced Ecommerce. Opowiedział także o maksymalizacji ROI i zysku w e-commerce. Jako następny przemawiał Florian Pertyński z Bluerank. W swoim wystąpieniu poruszył kwestię wdrożenia Google Tag Managera, a także przedstawił zalety Universal Analytics, takie jak: UserID, czyli śledzenie indywidualnego użytkownika, poszerzony moduł e-commerce (Ehanced Ecommerce), Measurement Protocol. Sporo czasu poświęcił również pogodzie, która ma wpływ na decyzje zakupowe. Następnie krótka przerwa, po której swoje wystąpienia mieli Paweł Ogonowski z Conversion oraz Mateusz Godala z iProscpet Polska. Mogliśmy zobaczyć jakie są najczęstsze błędy podczas wdrażania Google Analytics, czym skutkują oraz jak uniknąć ich na przyszłość.

Było miło – oby więcej takich spotkań :)