Alicja

Pożegnaliśmy już czasy, w których korzystanie z jednej formy promocji wystarczyło do zdobycia przewagi konkurencyjnej w sieci. Większość właścicieli stron i sklepów internetowych nadal jednak skupia się tylko i wyłącznie na SEO. Pozycjonowanie organiczne weszło właściwie do kanonu językowego i przez dużą część społeczeństwa utożsamiane jest z reklamą online – podstawowy błąd.

Trudno jest wyjaśnić laikowi tematyki, że teorie forsowane jeszcze kilka lat temu przez marketerów są w większości nieaktualne. Cały czas jednak, to na jakiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google wyświetli się nasza strona jest istotne. Zmienił się tylko sposób osiągania celu.

Strona musi „żyć” !

Przede wszystkim prawidłowa optymalizacja zarówno pod względem wyszukiwarki, jak i użytkownika. Google coraz bardziej docenia i promuje strony wartościowe, zarówno pod względem treści jaki i funkcjonalności serwisu. Sklep lub strona www powinny być „żywe”, a ich zawartość ciekawa i przede wszystkim unikalna.

Największą aktualność dodawanych treści zapewniają media społecznościowe. Zarówno portale, serwisy branżowe, jak i cała blogosfera pozwalają na budowanie wizerunku naszej firmy w sieci. Wielu sceptyków uzna, że jest to zbędny dodatek, odpowiedni tylko dla branży rozrywkowej. Czy jednak na pewno? Prowadzenie wartościowego bloga firmowego pozwala nam postawić się w roli eksperta. Niezależnie od tego w jakiej branży działamy. Dlaczego nie pomóc naszemu potencjalnemu klientowi w samodzielnym zainstalowaniu klimatyzacji – nawet jeżeli zakupił ją u konkurencji? Może dzięki temu, że odwiedził bloga zapamięta nasz sklep i wróci do niego kiedy urządzenie będzie wymagało serwisu lub wymiany?

Wykorzystaj synergię narzędzi marketingu online

W ten sposób budujemy e-wizerunek, który bezpośrednio wpływa na odwiedziny naszej witryny. Taki użytkownik jest również z naszego punktu widzenia bardziej wartościowy! Nie dość, że odwiedzi naszą stronę internetową, wspomni o nas swoim znajomym, to jeszcze dajemy mu szanse na zostanie naszym klientem. W ten sposób aktualne i ciekawe treści napędzają ruch organiczny.

diagram-altemix

AlteMix – dwa narzędzia reklamy w jednym budżecie miesięcznym

Niepodważalny fakt jest taki, że jeżeli nie ma nas na pierwszej stronie wyników Google, to szanse na pozyskanie nowych klientów są mniejsze. Dlatego, dla zbudowania internetowej pozycji lidera idealnym rozwiązaniem są narzędzia oferowane przez Google. Reklamy sponsorowane AdWords, Google Merchant Centre, czy remarketing pozwalają na szybkie i sprawne wyświetlanie reklam tylko zainteresowanym użytkownikom.

Idealnym rozwiązaniem wydaje się znalezienie złotego środka w postaci racjonalnego rozdzielenia budżetu reklamowego pomiędzy działania z zakresu pozycjonowania organicznego i AdWords. W czasie kiedy nasze reklamy Google generują ruch i sprzedaż w witrynie, działania wizerunkowe powoli zbierają żniwa. Jednocześnie prowadzone są prace z zakresu SEO – nasze pozycje organiczne powoli i stabilnie rosną.

Odzwierciedleniem tej strategii jest oferta AlteMix, która pozwala nam na wykorzystanie efektu skali dwóch narzędzi reklamowych w jednym budżecie. Kompleksowe i zgodne z założoną wcześniej strategią działanie jest krokiem milowym do sukcesu naszych działań reklamowych w sieci.

Podobne tematy

  • Ja to bym poszedł krok dalej i zintegrował inne dziania marketingu internetowego pod SEO w myśl inbound marketingu.

  • Interesujący artykuł, potwierdzający tendencje, jakie obserwuję – trzeba zdobywać ruch z różnych źródeł.