Paweł

Trudno byłoby zliczyć liczbę pytań dotyczącą sposobu pozycjonowania, padającą od naszych Klientów. Nic w tym dziwnego – w końcu strona internetowa, to podstawa funkcjonowania firmy w przestrzeni wirtualnej. Dlatego ważne jest podjęcie odpowiedniej decyzji związanej z wyborem osób odpowiedzialnych za jej pozycjonowanie. Tym bardziej, że spotkać możemy się z różnymi nieuczciwymi technikami, które podburzają zaufanie do profesjonalistów SEO.

Bezpieczne pozycjonowanie

Kto z nas nie spotkał się z ofertami wypromowania strony na najwyższe pozycje w szybki i prosty sposób? Nawet serwisy zakupów grupowych oferują możliwość kupowania pakietów „linków prowadzących” do stron, które podbiją miejsce w wynikach wyszukiwania. Niektórzy „specjaliści” nadal utrzymują, że dzięki linkowaniu w katalogach SEO pozwolą stronie uzyskać świetne efekty w wyszukiwarce Google. Wszystko brzmi dobrze, ale czy takie jest?

Zapewniamy, że nie! Google stara się zaostrzać zasady i wytyczne oraz przede wszystkim stawia na jakość! To już nie są czasy, w których można dodawać masowe ilości linków. Teraz podstawowym czynnikiem pozytywnych efektów jest odpowiednia optymalizacja strony pod względem SEO.

pozycjonowanie-czy-wiesz-ze 

Optymalizacja przede wszystkim!

Proces optymalizacji SEO powinien być jednym z pierwszych kroków przy uruchamianiu nowego serwisu, czy sklepu internetowego. Pewnie większość użytkowników Internetu zadaje sobie pytanie: na czym to właściwie polega? Najprościej rzecz ujmując, jest to dostosowanie naszej strony internetowej do wymagań wyszukiwarki Google. Zarówno pod względem treści (pozycjonujemy się na odpowiednie słowa kluczowe), jak i kodu źródłowego. Trzeba pamiętać, że wyszukiwarki widzą naszą stronę troszeczkę inaczej niż ludzkie oko. Dlatego warto zadbać o to, aby była ona czytelna również dla nich.

Podstawowe czynniki, na które należy zwrócić uwagę  podczas optymalizacji strony.

  • Sprawdzenie czy strona nie ma zablokowanego indeksowania.
  • Proste i przyjazne linki.
  • Stworzenie hierarchii nagłówków.
  • Zadbanie o odpowiedni content na stronie.
  • Występowanie strony pod jednym adresem z www lub bez.
  • Obsługa błędu 404.
  • Sprawdzić ustawienie wildcard.
  • Odpowiednie uzupełnienie meta danych. Przede wszystkim title, ale dobrze jest mieć poprawnie wykonane description, również pod kątem sprzedażowym. Może wpłynąć na lepszy CTR. Zadbajmy o właściwą długość opisów.
  • Stworzenie sitemapy.
  • Unikalność treści.
  • Weryfikacja witryny w Google Webmaster Tools. Dodanie sitemapy, sprawdzenie pliku robots.txt, połączenie z kontem Google Analytics, ustawienie preferowanego wyświetlania strony.
  • Działania związane z analityką strony – Google Analytics. Śledzenie statystyk jest bardzo istotne, pozwala między innymi mierzyć zachowanie użytkowników na stronie. Daje to nam możliwość na jeszcze lepszą optymalizację witryny pod kątem użyteczności np. przesunięcie formularza kontaktowego w inne miejsce, aby mógł lepiej konwertować.

Unikalność treści na stronie

No właśnie… unikalność treści. Coś, za co w większym stopniu odpowiedzialny jest właściciel strony. Nie ma właściwie większego błędu, który możemy popełnić przy tworzeniu serwisu, jak kopiowanie tekstów z innych witryn. Oczywiście utrudnioną sytuację mają właściciele dużych sklepów internetowych, w których trudno jest o unikalność przy sporej liczbie produktów. Poza tym specyfikacja ich nie zawsze będzie inna. Warto jednak w takim przypadku stworzyć dodatkowe opisy do produktów, jak i dla porównywarek.

optymalizacja

Katalogowanie – jaki ma wpływ?

W momencie należy też napisać kilka słów o katalogowaniu. Zdobywanie linków do strony, którą pozycjonujemy jest nadal ważnym aspektem. Muszą one jednak być wartościowe! Przykładem może być umieszczenie linku prowadzącego do sklepu z rowerami z witryny związanej ze sportem, a najlepiej z kolarstwem. Jakiś czas temu popularne wśród firm pozycjonerskich i freelancer’ów było katalogowani automatyczne. Do dzisiaj ten proceder trwa, ale już w nieco mniejszym stopniu jak kiedyś. Wykorzystywanie śmieciowych i niewartościowych katalogów, precli w chwili obecnej może skończyć się nałożeniem filtra przez Google. My stosujemy tylko i wyłącznie ręczne zdobywanie linków, zachowując pełną kontrolę nad tymi działaniami.

O samym procesie pozycjonowania można byłoby pisać nieskończenie wiele. Naszym celem jest jednak uświadomienie pewnych różnic i podkreślenie, że osiągnięcie zadowalających efektów to zbiór wielu czynników związanych z optymalizacją i działaniami poza witryną.