Julia

Wczoraj braliśmy udział w konferencji IT & NEW MEDIA – InfoShare w AmberExpo w Gdańsku. Na otwarciu organizatorzy powiedzieli, że na wydarzenie zarejestrowało się ponad 3,5 tysiąca osób. Cały event został profesjonalnie przygotowany z podziałem na cztery tematyczne sale. Na głównej sali (MAIN STAGE) odbyły się dwa bloki: Big Leaders & Future Trends i Social Media & Marketing, na XL STAGE dobyły się prezentacje dotyczące Software Development oraz na 2 ostatnich STARTUP ZONE i WARSZTATY.

My braliśmy udział na głównej sali i o tych prezentacjach opowiemy.

Konferencję rozpoczęli Mateusz Kuśnierewicz i Patryk Strzelewicz z prezentacja pt. Wiara Polska. Opowiadali głównie o tym, jak doszli do swojego sukcesu, obaj zaczynali od ‚zera’ a aktualnie odnoszą sukcesy w karierach zawodowych. Jak wiemy Mateusz to mistrz Olimpijski, natomiast Patryk jest założycielem firmy produkującej kostki do gry i twórcą elektrycznej kostki o nazwie DICE+. Aktualnie współpracują razem nad projektem, który ma się pojawić w drugiej połowie tego roku. Niestety nie powiedzieli co to będzie, ale my patrząc na ich pomysły jesteśmy bardzo ciekawi.

Kolejna interesująca prezentacja dotyczyła trendów, które teraz zmieniają świat. Tomasz Czapliński wymienił ponad 10 trendów, które aktualnie istnieją w naszym życiu.

  1. Open innovation – innowacyjne startupy
  2. Infotrading – badanie przyszłych trendów
  3. Programmatic marketing – konwersje, CTR itp. to elementy, które pomagają w analizie danych i obliczeniu statystyk
  4. Duże rynki małych firm – przykładem jest strona znanylekarz.pl
  5. Unboundling (mobile) – podział aplikacji na telefon, które ułatwiają i przyspieszają korzystanie z nich np. aplikacje Facebook (Facebook, Facebook Messenger i Menedżer stron na Facebooku)
  6. Apizacja – gotowe frameworki, które przyspieszają prace programistyczne
  7. Snapping messages – krótkie wiadomości, przyspieszające i skracające komunikację
  8. BleEee – funkcjonalność, która za pomocą Bluetooth i urządzenia lokalizującego (GPS) pokazuje reklamy sklepu, w którym się znajdujesz
  9. Cyborgizacja – człowiek staje się powoli ‚robotem’
  10. Druk 3D
  11. Wirtualna waluta, czyli wszystko co się kończy na słowo coins.

Następna interesująca prezentacja należała do Luke’a Mansfield’a z Samsung Electronic Europe. Powiedział o tym w jaki sposób generować nowe pomysły i projekty oraz polepszyć te stare. Najważniejsze jest to, by nie zasnąć i nie przegapić odpowiedniej chwili. Powinniśmy poznać opinie i doświadczenia klientów związane z naszym produktem. Posiadać w zespole nie tylko młode osoby, ale także te starsze. Musimy odpowiednio poinformować klientów o tym, co posiada urządzenie i jaka jest jego funkcjonalność. Musimy wiedzieć co dla ludzi będzie przydatne, ponieważ jeżeli chcą oni telewizor 3D w którym nie będą potrzebne specjalne okulary do oglądanie filmów w trójwymiarze to wiąże się to z tym, że ich uwaga nie będzie skupiona na tv i lecącym na nim filmie, lecz na rzeczach, które rozproszą ich uwagę np. laptopy, tablety czy smartphony. Natomiast ostatnia i jedna z najważniejszych punktów to skupić się na jednym projekcie i rzeczy, a nie zabierać się za kilka i ich nie dokończyć.


Druga część dotyczyła Social Media & Marketing. W niej Paweł Tkaczyk opowiedział o prywatności w mediach społecznościowych w swojej prezentacji pt. Klątwa nieśmiertelności. Porównał to do słów Andy’ego Warhol’a: Każdy będzie miał kiedyś swoje 15 minut sławy. Niestety w tych czasach gdzie wystarczy wpisać w Internecie imię i nazwisko, a w wynikach pojawią się Twoje profile społecznościowe, co robiłeś, gdzie byłeś, a także Twoje zdjęcia. Doszedł on do niepokojącego wniosku, że – każdy będzie miał swoje 15 minut nie sławy, ale prywatności.

Następna prezentacja należała do Ali’ego Jafari’ego z Twittera. Byliśmy na jego prezentacji kilka miesięcy temu na Social Media Convent (relacje możecie przeczytać tutaj). Teraz powiększył swoją prezentacje o kilka danych statystycznych i o użycie hashtagów przy pisaniu postów.

  • 76% osób korzysta z Twittera na urządzeniach mobilnych
  • ponad 50% użytkowników twierdzi ze Twitter dostarcza mu informacje szybciej niż inne źródła
  • #oscars został użyty 19 bilionów razy przez 37 milionów użytkowników
  • 3,2 miliona tweetów pojawiło się w ciągu 12 godzin dotyczących wygranego finału Wimbledonu przez Andy’ego Murray’a.
  • 64% użytkowników używa Twittera w trakcie oglądania TV (marki coraz częściej wykorzystują # w reklamach TV)

Piotr Konieczny z niebezpiecznik.pl opowiedział o socialterrorystach – czyli jak zhackować Facebooka. Pokazał w jaki sposób ludzie walczą z niechcianymi profilami – za pomocą zgłaszania ich do Facebook’a. Tutaj śmieszny przykład zgłaszania profilu Wladimir’a Putin’a.

niebezpiecznik-putin

Niektórym to nie wystarcza i specjalnie kupują tzw. ‚Like” i zwiększają masowo fanów (np. z Istambułu) za pomocą polubień strony. Taki fan Page może otrzymać bana, ale może także zniszczyć wizerunek (tzw. czarny PR). Przykładem jest FanPage Platformy Obywatelskiej, która pojawiła się na wielkich portalach informacyjnych oskarżona o to, że kupuje fanów na Facebooku. Równocześnie FanPage traci zasięg swoich postów ponieważ wśród fałszywych fanów następuje rozmycie tych zainteresowanych.
Kolejnym sposobem hackowania na Facebooku są posty typu „Zobacz co nastolatki robią na imprezach w Polsce” wraz z linkiem do filmiku. Po kliknięciu w taki post, przekierowuje nas na stronę, gdzie wyskakuje okienko informujące o plikach cookie, w którym trzeba przepisać kod capcha w celu potwierdzenia, że nie jesteś botem i kliknięcie ‚Potwierdzam’. W rezultacie wypełniasz pole, które sprawia, że udostępniasz ten post i pojawia się on na Twojej tablicy na Facebook’u. Niektórym to jeszcze mało i chcą zarobić na takich osobach poprzez wyłudzanie numerów telefonów. Podajesz nr telefonu, na który przyjdzie Ci kod, dzięki któremu obejrzysz filmik. W efekcie tego trafiasz do płatnej subskrypcji smsowej i przychodzą do Ciebie kilka razy w tygodniu wiadomości, za które Ty płacisz.


Pierwsza część dnia dotycząca Big Leaders & Future Trends nawiązywała do coraz większej popularności mediów społecznościowych i przyszłości aplikacji na smartphony oraz tablety. Coraz więcej osób posiada takie urządzenia i korzysta z nich codziennie, przez co firmy za pomocą aplikacji chcą ułatwić im korzystanie z ich portali, stron internetowych, a także przy robieniu zakupów w sklepach internetowych. Coraz większy wpływa na biznes online ma popularność urządzeń mobilnych. Natomiast druga cześć dnia dotycząca Social Media & Marketing również potwierdziła ewolucje i rozwój technologii zarówno mediów społecznościowych, jak i firm korzystających z nich do promocji swojej firmy.

Cała konferencja była bardzo ciekawa, prelegenci opowiadali wszystko w jasny i przejrzysty sposób. Przedstawione przykład były interesujące, bo z życia wzięte. Na 100% pojawimy się na następnej edycji InfoShare.

Podobne tematy

  • Jan

    Hmmm, przydała by się cała konferencja rozwinąć aby dobrze omówić – Infotrading – badanie przyszłych trendów