Julia

2 lutego odbyła się pierwsza edycja Social Media Convent w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER. Została zorganizowana przez firmę Feeltz.

Pojawiło się na niej ponad sto osób, którzy interesują się mediami społecznościowymi oraz wykorzystują je w pracy, podczas prowadzenia biznesu, a także w życiu codziennym. Nas też tam nie mogło zabraknąć :)

Całą konferencje prowadził Lasse Chor, który swoją pozytywną energią zarażał wszystkich uczestników konferencji i wprowadzał świetną atmosferę. Lasse jest przedsiębiorcą z Danii, znanym także jako Happiest Man Alive. Specjalizuje się w innowacjach marketingowych oraz technologicznych, a w ostatnim roku czerpie doświadczenie z San Francisco i Doliny Krzemowej.

W pierwszej części konferencji, czyli Social Media Trend, mogliśmy posłuchać ekspertów, którzy mówili o przyszłości social media, a także wskazywali trendy i nowe pomysły na wykorzystanie social media w biznesie. Pierwsza prezentacja dotyczyła tematu obsługi klienta i sprzedaży w mediach społecznościowych omówiona przez Feeltz. Dowiedzieliśmy się z niej, że należymy do pokolenia które wybacza, ponieważ ok. 74% użytkowników oczekuje zwykłych przeprosin. Prezentacja o trendach w monitoringu internetu, Michała Sadowskiego z Brand24 przedstawia ciekawe przypadki związane z brakiem monitoringu w social media, a także z odróżnianiem pozytywnych opinii od negatywnych. Rafał Janik z ThinkMedia opowiedział o statystyki dotyczących popularności Twittera w Polsce. Temat omawianym przez Michała Góreckiego były pułapki jakie możemy napotkać przy prowadzeniu biznesu w mediach społecznościowych. W swojej prezentacji pokazał, że należy docierać ze swoim FanPagem do odpowiedniej grupy docelowej, gdzie zbierzemy społeczność, a nie zwykły tłum wokół naszych produktów. Jan Zając z SoTrender świetnie pokazał podsumowanie 2012 roku i prognozy na 2013. Następnie pojawiły się dwie urzędniczki z Gdańska, które opowiedziały o obsłudze kont w mediach społecznościowych. A o działaniu rekomendacji na potencjalnych klientów opowiedzieli BuzzMedia i Rekomenduj.to.

W drugiej części, czyli Case Study Festival zostały przedstawione kampanie prezentowane przez zaproszonych gości dotyczące m.in.: sport.wp.pl wraz z przykładem dotyczącym EURO 2012 (Wirtualna Polska), globalnemu działaniu w social media, nie tylko w Polsce ale i zagranicą (GetResponse) oraz o emocjach, które uzależniają w social media na przykładzie Make life fair – Banku BPH (Livebrand).

Następna część dotyczyła konkursu – Case Study Festival. W niej poznaliśmy Kapitana Niepalnego, Panią i Pana R., Volkswagen up!, Instagramers, Open Graph dla Kwejk.pl, ekspertów z Tesco oraz aplikacje FashionCity (Galeria Mokotów).

Na samym końcu wystąpił gość specjalny, czyli Milan Radisics z Social Times, który pokazał statystyki polskiego Facebooka oraz przestawił case studies z Węgier.

Na konferencji rozmawialiśmy o przeszłości (podsumowaliśmy zeszły rok) oraz przyszłości i prognozach jakie czekają nas w social media. Poznaliśmy nowe pomysły i trendy panujące w branży związanej z mediami społecznymi. A z każdą kolejną konferencją nabieramy coraz więcej wiedzy dotyczącej obsługi klienta, sprzedaży i nowych narzędzi. W kolejnej edycji Social Media Convent również z chęcią weźmiemy udział.