Wiktoria Szelmicka

Tworzenie unikatowych, wartościowych dla użytkownika treści, istotne jest tak pod kątem SEO, jak i wszelkich działań skupionych na promocji marki w Social Media. Content, który sprawia, że potencjalny klient zainteresuje się przedstawioną ofertą, zaufa firmie i stwierdzi, że warto skorzystać z jej usług/właśnie od niej kupić dany produkt – to właśnie content, którego potrzebują wszyscy przedsiębiorcy działający w sieci.

Czy jednak prócz ogromnego wpływu treści, SEO i Social Media mają ze sobą coś wspólnego?

Social Media i SEO – tworzenie wizerunku marki

Treści publikowane na stronie czy sklepie i treści publikowane na Social Media powinny się uzupełniać. Tworzenie spójnego wizerunku marki w ramach wszystkich kanałów, którymi chcemy dotrzeć do potencjalnego klienta, jest niezmiernie ważne w kontekście budowania zaufania, ale i przywiązania.

Teksty na strony różnią jednak od tych publikowanych na Social Media. Przede wszystkim, treści umieszczane bezpośrednio na stronie czy sklepie są zdecydowanie dłuższe. Tak, jak w przypadku wpisów na Facebooku czy Instagramie chcemy zaciekawić użytkownika, dać mu skrót informacji, tak na stronie przedstawiamy pełną ofertę.

Social Media są zatem znakomitym narzędziem do tego, by zainteresować odbiorcę, a treści na stronie zaciekawienie zaspokajają.

Linki z Social Media a pozycjonowanie

Link do strony internetowej czy sklepu zamieszczony w popularnych portalach społecznościowych, na pewno przyniesie więcej ruchu na tejże stronie bądź sklepie. To pozytywny aspekt, ponieważ Google częściej sprawdza i bardziej interesuje się tymi stronami, na których jest więcej ruchu. Dla pozycjonowania oznacza to szybsze przerabianie przez Google zmian, które na stronie zostały wprowadzone pod kątem SEO.

To jednak nie wszystkie zalety, jakie przynoszą linki z Social Media, jeśli chodzi ściśle o wsparcie w pozycjonowaniu. Pomagają one również tworzyć bardziej naturalny profil linkowy. Google wyżej rankuje te strony, których profil linkowy uzna za wartościowy, jakościowy, ale i… naturalny właśnie.

Social Media i działania SEO

Prowadzenie profili na popularnych portalach społecznościowych niesienie ze sobą wiele korzyści dla firmy. Buduje jej rozpoznawalność, jest istotną częścią kreowania wizerunku, szybkiej komunikacji z klientami czy wzbudzaniu zainteresowania lub nawet zaufania.

Publikowane w Social Media treści – ich wydźwięk i jakość dobrane do grupy docelowej – muszą być jednak spójne z tymi, które umieszczane są na stronie bądź sklepie. Linki pozyskiwane z Social Media zaś poprawiają naturalność profilu linkowego.

Skoordynuj swoje działania SEO z prowadzonymi profilami dla Twojej firmy na portalach społecznościowych. Wybierając obie usługi w Alte Media – pozycjonowanie i tworzenie contentu na Social Media – masz pewność, że publikowane treści będą ze sobą spójne, a linki z portali społecznościowych wspomogą SEO.

Podobne tematy