Piotrek

Zastanawiasz się co sprawia, że Google Ads jest jednym z najpopularniejszych kanałów reklamowych? Poza efektywnością oferuje użytkownikowi także sporą elastyczność działań. Jeśli więc zajmujesz się projektowaniem banerów do kampanii Google Ads, musisz wiedzieć, jakie formaty grafiki będą odpowiednie do stworzenia skutecznych reklam!

Dlaczego formaty reklam mają tak duże znaczenie

Przekaz graficzny to najważniejszy element wpływający na dystrybucję kampanii – oznacza to, że dobrze zaprojektowana reklama skuteczniej przyciągnie nowych użytkowników. Jednak nawet najlepszy koncept nie uzyska wysokich wyników, jeśli reklamy nie zobaczy wystarczająca liczba użytkowników!

Duża skuteczność reklam Google Ads zależy głównie od miejsca wyświetlania się   odpowiednich wymiarów reklamy.

Zadajesz sobie pytanie – które rozmiary banerów reklam displayowych są najpopularniejsze – i najskuteczniejsze? Jakie  elementy powinny zawierać Twoje banery, aby wyróżniały się na tle konkurencji i przyniosły największy zwrot z inwestycji? Podpowiadamy!

 

Najpopularniejsze formaty reklam displayowych Google

Sieć Google obsługuje różne formaty reklam. Zaczynając od standardowych, kwadratowych, poprzez elementy w stopkach stron. Wybór jest ogromny – i warto z niego skorzystać.

Podstawowa zasada – należy pamiętać, że czasami błędem jest tworzenie zbyt małej liczby banerów w kilku formatach, które nie są zbyt popularne wśród odbiorców. Przemyślany wybór będzie miał wpływ na sukces kampanii. Dlaczego? To proste! Wybierając niewłaściwe formaty możesz sprawić, że kampania nie dotrze  potencjalnych klientów. Wtedy z kolei cała praca nad treścią i materiałami graficznymi może pójść na marne. 

Google Ads to stale rozwijane narzędzie promocji w sieci – oferujące szereg możliwości dla reklamodawców. najpopularniejsze – i najskuteczniejsze !

Kwadrat 250×250

Rozmiar ten dostępny jest dla reklam tekstowych i displayowych na urządzenia desktop oraz urządzenia mobilne. Pomimo tego, że jest on jednym z najpopularniejszych, często jest ograniczony przez dostępne miejsce w witrynach, co niestety obniża jego skuteczność.  

Mały kwadrat 200×200

Jest to bardziej kompaktowa wersja reklamy kwadratowej. Podobnie jak powyższy rozmiar dostępna jest na urządzenia desktop i mobilne. Brak wystarczającego miejsca na umieszczenie przekazu reklamowego prowadzi jednak do niższej skuteczności tego rozmiaru – co z kolei negatywnie odbija się na efektywności reklamy. 

Rozmiar 468×60

Wymiary baneru powodują, że często umieszczany jest na górze strony, w formie długiego prostokąta. Pomimo tego, że ze względu na miejsce wyświetlania jest jednym z najskuteczniejszych rozmiarów, jego pozycja zaczyna spadać na rzecz baneru leaderboard. Wysoka efektywność reklamy 468×60 w poprzednich latach mogła być spowodowana innymi niż aktualnie rozdzielczościami i wymiarami urządzeń odbiorców – reklama była częściej zauważalna przez osoby korzystające z mniejszych urządzeń o niższej rozdzielczości. 

Baner Leaderboard 728×90

Przykład długiego baneru, który obecnie zdobywa coraz większą popularność. Umieszczany na górze strony przynosi bardzo wysoki wskaźnik konwersji. Należy jednak pamiętać, że wynik ten nie jest jedynie efektem samego baneru – ale również miejsca wyświetlania. Reklamy umieszczane na górze strony przynoszą dużo większe zyski – niż rzadziej odwiedzane reklamy w stopce.

Baner 300×250

Jeden z najskuteczniejszych banerów, który bardzo często umieszczany jest na środku strony pomiędzy tekstem. Używany jest również jako reklamy lightbox lub w formacie wideo. 

Wieżowiec 120×600

Te charakterystyczne reklamy o wysokiej i smukłej budowie pojawiają się w momencie przewijania witryny przez użytkowników. W osotnich latach traci jednak na popularności z uwagi na ograniczanie tego rozmiaru w witrynach. 

Szeroki wieżowiec 160×600

Jest to szersza wersja zwykłego wieżowca. Jest lepiej widoczny przez co osiąga lepsze wyniki niż poprzednia wersja. 

Duży wieżowiec 300×600

Format ten zajmują na stronach wydawców alz 180 000 pikseli na ekranie – dzięki czemu szczególnie skupia uwagę odbiorcy.

Formaty reklam w praktyce – czyli najlepsza jest różnorodność

Stosowanie jedynie jednego  formatu i typu reklamy niesie za sobą konsekwencje. Nieważne czy postawisz na większe czy mniejsze formaty – brak reklam innego wymiaru spowoduje, że reklama nie będzie wyświetlana na niektórych stronach – co często wynika z niedostosowania strony.

Przykładowo: Emitując wyłącznie reklamy o dużych formatach prawdopodobnie osiągniemy wyższy CTR, ze względu na wyższą klikalność, jednak będzie to skutkowało mniejszym zasięgiem. Wynika to z faktu, że część stron nie jest w stanie wyświetlać tak dużych reklam, przez co nie dotrzemy z kampanią do większej liczby odbiorców. 

Żeby osiągnąć zarówno wysokie wskaźniki CTR jak i szerszy zasięg kampani, należy wybrać kombinację najpopularniejszych i najskuteczniejszych rozmiarów reklam. 

Wybór odpowiednich wymiarów to pierwszy krok do stworzenia skutecznej kampanii w sieci reklamowej Google. Pamiętaj również o dobrych zasadach projektowania – to co chcesz zaprezentować użytkownikom powinno być spójne zarówno pod względem stylu, jak i treści.

Nad niektórymi elementami należy zastanowić się już na etapie tworzenia projektu. Google wymusza pewne działania od użytkowników – a niektóre elementy są wyrazem skutecznych działań marketingowych.

Co powinien zawierać baner reklamowy Google?

Poniżej znajdziesz elementy, na które musisz zwrócić uwagę w trakcie tworzenia bannerów reklamowych – pamiętaj, aby wziąć je pod uwagę już na etapie planowania kampanii!

CTA czyli Call to Action – specjalny przycisk, który ściągnie ruch na Twoją stronę! Określany również jako wezwanie do działania, przycisk CTA powinien zajmować zaszczytne centralne miejsce w Twojej reklamie. To właśnie on ma zachęcić użytkownika do wykonania jakiejś czynność.

Grafika czy zdjęcie? Zasad jest jedna – ma być ładnie i się wyróżniać! Design jest Twoim zamysłem – jednak spraw, aby był czytelny i wyróżniał się wśród konkurencji.

Tekst reklamowy powinien być jak ten akapit – krótki, konkretny i chwytliwy.

Logo to Twoja wizytówka – umieść je w widocznym miejscu reklamy, aby wyróżniało się nawet na mniejszych formatach.

Wybranie odpowiedniego wymiaru reklamy, a następnie stworzenie banerów to kluczowe działania w tworzeniu reklam Google Ads. Stworzenie skutecznej kampanii reklamowej wymaga dużego nakładu pracy nie tylko przez rozpoczęciem działań reklamowych. Pamiętaj, że utworzenie reklamy w Google Ads to dopiero początek działań – Twoja kampania będzie wymagała ciągłej kontroli i optymalizacji – aby mogła przynosić ciągłe zyski! 

Jeśli zależy Ci, aby Twoje reklamy same zarabiały na siebie – postaw na współpracę z doświadczoną agencją. Alte Media to nie tylko kilkanaście lat doświadczenia na rynku marketingowym – ale również grupa ludzi, którzy z pasją śledzą codzienne nowości związanych ze światem reklamy.

Wybierasz skutecznie? My również. Może powinniśmy porozmawiać o Twoich reklamach przy kawie?