Łukasz

Social Media diametralnie zmieniły światowy marketing. Ich angażujący odbiorców charakter i globalny zasięg, dał reklamie niemal nieograniczone możliwości. Skuteczne kampanie w Social Media wiążą się jednak z poświęceniem im dużej ilości czasu oraz adekwatnego do planowanych działań budżetu. Istnieją sposoby, które pomogą Ci ograniczyć zużycie tych cennych zasobów. Jakie? O tym opowiemy w dzisiejszym poście.

Dlaczego właśnie Social Media?

Social media pomogą Ci sprzedać dosłownie wszystko! Dzięki narzędziom precyzującym grupy odbiorców możesz dotrzeć do użytkowników o wybranej płci, wieku, lokalizacji, określonych zainteresowaniach, a nawet nawykach zakupowych.

Ponadto reklamy w Social Media są tańsze niż tradycyjne alternatywy. Nie chodzi tu może o sam koszt kampanii, ale o ROI, czyli zwrot z inwestycji, który zazwyczaj jest wyższy od zainwestowanych pieniędzy. Co więcej, Social Media budują unikalną więź na poziomie marka-odbiorca, której skutkiem są lojalność klientów i większa sprzedaż.

Skuteczne sprecyzowanie odbiorców i stworzenie odpowiedniego contentu w SM nie jest jednak kwestią kilku minut. Aby odnieść sukces w tym obszarze, potrzebne jest duże zaangażowanie jak również odpowiedni wkład finansowy.

Jak zaoszczędzić czas i pieniądze w Social Media?

Skuteczność kampanii reklamowych w Social Media jest związana z ciągłą pracą, nauką, reaserchem i aktualizacją wcześniej stworzonych komponentów. Marketing w tym obszarze to nie tylko reklama. To także nieustanne budowanie kontaktu z klientami. Co w takim razie zrobić, aby ograniczyć czas poświęcony w Social Media i nie stracić pieniędzy na nieefektywne kampanie?

Skuteczne kampanie w Social Media wiążą się jednak z poświęceniem im dużej ilości czasu

#1 Odpowiednia taktyka

Wszystkie Twoje działania w Social Media powinny być wcześniej zaplanowane i skrupulatnie przemyślane. Tylko odpowiednia strategia pozwoli Ci na przynoszące zyski wykorzystanie budżetu i ograniczenie czasu przeznaczonego na tworzenie treści. Pamiętaj jednak, że taktyka musi dotyczyć nie tylko samych kwestii kosztów reklam i planowania godzin, ale także rodzaju i jakości contentu, pór dnia w jakich będziesz je publikować, analizy bieżących wyników, a także narzędzi jakich będziesz używał.

#2 Planowanie i analiza

Jednym z narzędzi, które pomoże Ci zaoszczędzić czas, jest Facebook Creator Studio, który szczegółowo opisaliśmy w poprzednim poście. Ta darmowa aplikacja dostępna na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych, zawiera wszystkie funkcje, jakich potrzebujesz do zarządzania publikacjami.

Umożliwia poruszanie się w przestrzeni Facebook’a w intuicyjny sposób. Co najważniejsze – daje dostęp do wszystkich kont firmowych na Facebooku i Instagramie z poziomu jednej aplikacji.

Oprócz zarządzania Facebook Creator Studio ma także wbudowane podstawowe funkcje analityczne, my jednak do analizy polecamy podłączenie konta do Google Analytics, który gromadzi wszelkie potrzebne informacje o koncie.

Dzięki odpowiedniemu planowaniu ilość poświęconego na tworzenie feedu czasu zmniejszy się do minimum!

#3 Bądź na bieżąco

Social media ciągle się zmieniają, jeśli chcesz być skuteczny, musisz za nimi nadążyć. Znajomość najnowszych trendów sprawi, że publikowane przez Ciebie treści, będą bardziej efektywne, a to z kolei pozwoli zaoszczędzić budżet przeznaczony na reklamy.

Musisz jednak pamiętać, że Facebook, Instagram czy LinkedIn, to nie tylko wirtualne avatary i litery na ekranie. Każde konto to osoba, której zwyczaje, przekonania i potrzeby zmieniają się każdego dnia. Jeśli zatem nie chcesz tracić czasu na tworzenie feedu, który nie trafia do Twoich odbiorców, posiłkuj się wiedzą zakresu psychologii i marketingu.

#4 Korzystaj z wiedzy z zakresu psychologii i marketingu

Mimo że te dwie dziedziny nauki są bardzo obszerne, warto poświęcić im czas. Jeśli zdobędziesz fundamentalną wiedzę o mechanizmach wpływających na wybory Twoich klientów, będzie Ci łatwiej ocenić jakie działania przynoszą najlepsze skutki. Podstawowa wiedza pozwoli Ci zrozumieć Twój target i tworzyć odpowiedni content. Kiedy będziesz wiedział, czego potrzebują Twoi odbiorcy, stworzenie feedu w przyszłości zajmie mniej czasu, a budżet na reklamy, wykorzystasz lepiej.

Oszczędzanie w Social Media to proces. Możesz być jednak pewien, że dzięki powyższym podpunktom, efektywność Twojej strategii wzrośnie, a czas poświęcony na marketing, zacznie się sukcesywnie zmniejszać.

Jeśli jednak w Twoim grafiku brak miejsca na dodatkowe działania, zdaj się na nas! Zespół specjalistów z Alte Media, dzięki wiedzy i wieloletniemu doświadczeniu, pomoże Ci zbudować pożądaną pozycję w Social Media. Skorzystaj z bezpłatnej wyceny, a w razie wszelkich pytań, skontaktuj się z nami. Czekamy na Ciebie!