Aleksandra

Masz sklep internetowy i reklamujesz się na Facebooku? A może dopiero chcesz rozpocząć działania płatne na tym kanale? Dziś podpowiemy Ci, jak wykorzystać produkty prosto z asortymentu sklepu, po to, aby zwiększyć efektywność Twojej promocji Facebook Ads! Omówimy przykłady prowadzonych przez nas kampanii oraz powiemy Ci, co zrobić, żeby odpowiednio wykorzystać product feed w reklamach!

Katalog produktów – jak umieścić go w narzędziu reklamowym Facebooka? 

Na to pytanie jest prosta odpowiedź – zawierzyć to nam! Zajmiemy się umieszczeniem katalogu produktów tak, aby pojawiła się opcja wykorzystania go w reklamach. Można zrobić to na 3 sposoby:

  • Poprzez panel administracyjny strony oraz konfigurację odpowiedniej wtyczki – jeśli Twój sklep działa na jednej z popularnych platform handlu elektronicznego (m.in. WooCommerce, Magento, Shopify).
  • Ręcznie – wgrywając odpowiednio opisany plik z listą produktów w formacie CSV, TSV, RSS, XML lub dodając poszczególne pozycje asortymentu pojedynczo.
  • Dostarczając Facebookowi link do zestawienia danych, automatycznie aktualizującego się, zgodnie ze stanem magazynowym.

W przypadku wystąpienia problemów z wyborem odpowiednich wtyczek lub utworzeniem katalogu produktów możemy tę kwestię zlecić do naszego programisty. Specjalista nie raz już ratował katalogi Klientów z podobnych opresji. :)

Katalog produktów – jak go wykorzystać? 

Product feed będzie odgrywał najbardziej istotną rolę na ostatnim etapie lejka sprzedażowego – a więc na etapie konwersji. 

Dlaczego? Musisz wiedzieć, że Facebook wyświetla konkretnemu użytkownikowi tylko te produkty, którymi będzie on realnie zainteresowany. Tak więc reklama staje się spersonalizowana, dopasowana do potrzeb i gustu przyszłego klienta! 

laptop produkty koszyki zapkupy marketing

Reklama z wykorzystaniem katalogu produktów pozwala wyświetlać użytkownikom spersonalizowane reklamy – dzięki temu kupują oni chętniej!

 

Najczęściej wykorzystujemy go w reklamach kierowanych na:

  1. Koszyki

O krok przed dokonaniem zakupu – zaprezentowanie produktu prosto ze sklepu sprawia, że użytkownik chętniej dodaje go do koszyka. W takiej sytuacji świetnie sprawdza się także tworzenie “Kolekcji” z wykorzystaniem product feedu. Wtedy reklama zyskuje formę miniprezentacji dostępnego asortymentu

Po co tworzyć kampanię z celem koszyk? Po to, aby później (np. w okresie wyprzedaży czy lepszej sytuacji finansowej naszej grupy docelowej) przypominać o dokończeniu zakupów.

  1. Zakup 

Decyzja zakupowa podejmowana jest na podstawie takich czynników, jak CENA, MARKA oraz OPIS PRODUKTU. To nie jedyne elementy, prowadzące do zakupu, jednak zaliczamy je do tych kluczowych. Reklama z wykorzystaniem katalogu produktów pozwala nam umieścić te trzy informacje, ale także wzmiankę o obowiązującej promocji

Ten cel jest najczęściej przedostatnim lub ostatnim etapem lejka sprzedażowego. 

  1. Remarketing 

Remarketing na Facebooku działa bardzo precyzyjnie. Daje opcję wyświetlania użytkownikom, którzy nie dokończyli zakupów, rzeczy pozostawionych przez nich w koszyku.  To także szansa, by stałym klientom pokazywać produkty uzupełniające lub te pasujące do ich preferencji oraz gustu. Dzięki temu możesz tworzyć wielopoziomowe lejki sprzedażowe.

Zastosowanie powyższych celów to najlepsza droga do prowadzenia efektywnej sprzedaży. W Alte Media tworzymy kampanie tego typu m.in. dla hurtowni kosmetyków i suplementów diety Firma Relax oraz marki Shellbag – z bardzo dobrym efektem

 

Doprowadzenie do sprzedaży internetowej w oparciu o powyższą ścieżkę, ale bez użycia product feedu, jest możliwe. Staje się jednak pracochłonne, nieprecyzyjne oraz mniej skuteczne. Katalog wgrany do Facebooka  pozwala na zautomatyzowanie poszczególnych etapów pracy nad kreacją reklamową. 

Chcesz wiedzieć więcej na temat katalogu produktów? Skontaktuj się z naszym działem Social Media lub Działem Sprzedaży.