Marcin Frejlich

czyli zabronione treści i praktyki reklamowe

W internecie możesz kupić wszystko, ale… nie wszystko możesz reklamować. Nie w Google Ads. Aby Twoje reklamy były widoczne, muszą spełnić szereg wymagań. Zapoznanie się z nimi to jeden z najważniejszych kroków, jakie należy zrobić przed przystąpieniem do tworzenia kampanii.

Zasady Google Ads to podzielony na 4 kategorie zbiór zagadnień, dotyczący dobrych praktyk reklamowych. Można w nim wyróżnić:

  • niedozwolone treści,
  • niedozwolone praktyki,
  • treści podlegające ograniczeniom,
  • wymagania redakcyjne i techniczne.

Jakie najważniejsze kwestie porusza każdy z powyższych podpunktów?

Treści niedozwolone – tego nie znajdziesz w Google Ads!

Są produkty i grupy produktów, które bezwzględnie blokowane są przez system reklamowy. Należą do nich podróbki produktów – czyli rzeczy, których nazwy, znaki lub loga naśladują inne marki. Roboty sprawdzają pod tym kątem zarówno reklamę, jak i stronę czy aplikację. Niemożliwe jest obejście tej blokady.

Kolejną zakazaną kategorią są produkty niebezpieczne – np. narkotyki, broń czy materiały wybuchowe i inne rzeczy lub substancje, które offline mogłyby zaszkodzić zdrowiu i życiu użytkowników.

Szczerość i uczciwość to fundamentalne wartości Google – dlatego wyświetlane w ich sieci reklamy nie mogą promować nielegalnych usług – podrabiania dokumentów, pisania prac dyplomowych, sztucznie zebranych obserwatorów np. na Instagramie.

Praktyki niedozwolone – tego nie rób tworząc reklamy w Google Ads!

Przedstawianie nieprawdziwych informacji to jedna z praktyk zabronionych. Jeśli Twoje reklamy nie są uczciwe lub nie podajesz wystarczająco informacji potrzebnych użytkownikowi do podjęcia świadomej decyzji – licz się z tym, że Google może nałożyć na Twoje konto blokadę. Co może wzbudzić podejrzenia? Ukryte koszty – np. kredytu, nierealne obietnice – np. dużej utraty wagi czy nielegalne zbiórki pieniędzy – np. z profilu nieprawdziwej fundacji.

Ważny jest też fakt, czy strona docelowa jest bezpieczna, a pozostawione na niej dane będa odpowiednio przechowywane. Istotną rolę odgrywają w tym przypadku aktualne certyfikaty i zabezpieczenia w witrynie – np. aktualny certyfikat SSL.

Nie zezwala się również na tworzenie reklam, treści ani stron docelowych, które próbują oszukać lub obejść proces oceny reklam.

haker zasady google ads
Nie warto szukać sposobów na obejście ograniczeń, zakazów – najczęściej kończy się to blokadą konta reklamowego.

Część treści reklamowych podlega ograniczeniom

Ze względu na różnice kulturowe czy prawne w różnych miejscach świata, część produktów i usług Google objęło specjalnymi zasadami. Dzięki temu w tzw. obszarach kontrowersyjnych nie wyświetlają się reklamy, które mogą okazać się niestosowne.

Jakie produkty i kategorie podlegają tym ograniczeniom?

  • treści erotyczne
  • alkohol
  • prawa autorskie
  • hazard i gry
  • opieka zdrowotna
  • treści polityczne
  • usługi finansowe
  • znaki towarowe
  • wymagania prawne

Promowanie powyższych kategorii jest dozwolone, ale podlega większym restrykcjom. W praktyce oznacza to, że ta sama kreacja może w danej lokalizacji wyświetlać się prawidłowo, a w innej wymagać będzie zmian lub nie zostanie zatwierdzona w ogóle.

Wymagania redakcyjne i techniczne

Reklamy w sieci Google muszą być przejrzyste, profesjonalne oraz prowadzić użytkowników do treści, które są przydatne, użyteczne i odpowiadają ich zainteresowaniom. Co to oznacza? Reklamodawcy muszą dbać o poprawność językową i stylistyczną tekstów reklamowych, uważnie wpisywać linki i zwracać uwagę na jakość witryn, do których kierują reklamy oraz wybierać obrazy spełniające warunki Google. Wymagań jest sporo, ale ich celem jest zapewnienie komfortu internautom.

Zasady google Ads gwarantują nie tylko wyświetlanie wyłącznie wartościowych reklam, ale również narzucają sprawiedliwą konkurencję oraz spójność i przejrzystość w przeglądarce. Nie warto szukać sposobów na obejście ograniczeń, zakazów – najczęściej kończy się to blokadą konta reklamowego. Jeśli jednak masz wątpliwości co to otrzymanego bana – zawsze możesz skontaktować się z supportem Google w celu przyjrzenia się i ponownej analizy kreacji reklamowej.

Potrzebujesz reklamy w Google, ale przerasta Cię ilość zasad i technikaliów? Zostaw to nam: altemedia.pl/kampanie-google-ads-adwords.