Remarketing na Facebooku – to się opłaca!

Posty sponsorowane na Facebooku mogą przybierać różne formy i wyświetlać się odbiorcom ze względu na kilka opcji kierowania reklamy do odpowiednich osób. Jedną z nich jest remarketing – czyli promocje śledzące użytkownika. W połączeniu ze standardowymi działaniami marketingowymi, jest to jedno z najbardziej skutecznych rozwiązań. Dociera ono do ludzi, którzy już znają Twoją markę. Zastanów się – przecież dzięki temu użytkownicy są bardziej skłonni do dokonania zakupu!

Remarketing – czyli właściwie co?

Remarketing to system wyświetlania reklam osobom, które w przeszłości odwiedziły Twoją stronę www, skontaktowały się z Tobą mailowo lub polubiły fanpage na Facebooku – czyli znają Twoją firmę i wykonały względem niej określone działanie.W przypadku witryny internetowej informacje o nich zbierane są za pomocą plików cookies. Na Facebooku dane o odbiorcach przechowywane są w wewnętrznej bazie portalu. Listę maili do remarketingu musisz stworzyć i przechowywać sam.

W skrócie – działanie remarketingu można porównać do newslettera. Tak jak on, kreacje i teksty remarketingowe powracają do zainteresowanego tematem użytkownika w wybranych odstępach czasu.

W naszym poprzednim wpisie wymieniliśmy pozostałe cele reklamowe na Facebooku.

Do kogo możesz skierować remarketing?

Możesz kierować reklamy do osób, które odwiedzały Twoją stronę lub sklep internetowy dzięki Pixelowi Facebooka.

Pixel Facebooka to fragment kodu, który umieszcza się w sekcji nagłówka witryny (możesz zrobić to sam lub zlecić swojemu programiście). Dzięki niemu jesteś w stanie śledzić działania, jakie podejmują internauci na Twojej stronie! Będą to m.in.: dodawanie przedmiotów do koszyka i zakupy, odwiedzanie danych podstron czy uzupełnianie formularza.
Dzięki pixelowi nie poznasz bezpośredniego powodu, dla którego nie doszło do konwersji. Jednak zyskujesz cenne źródło informacji, a następnie metodą testów możesz tak operować reklamą, by zachęcić użytkowników do sfinalizowania transakcji lub ponownych zakupów.
Jeśli zależy Ci na zwiększeniu ilości zakupów czy kontaktów – ta opcja jest dla Ciebie.

Remarketing może docierać również do osób, które wykazały aktywność na profilu na Facebooku.

Co ważne – jest to opcja nawet dla tych, którzy nie mają strony internetowej! Wystarczy, że posiadasz fanpage firmy.
Zatrzymując na nim lub przyciągając do niego użytkowników możesz:

  • zwiększyć ich zaangażowanie,
  • zachęcić do obejrzenia materiałów,
  • nakłonić do pozostawienia kontaktu.

Jeśli to są cele, jakie chcesz osiągnąć, ta opcja remarketingu na Facebooku jest dla Ciebie.

Ostatnią grupą, do której możesz ponownie dotrzeć jest lista mailingowa.

Większość osób używa jednego maila na potrzeby rejestracji w sklepach, newsletterach i portalach społecznościowych, więc można założyć, że jakaś część osób, których adresy już posiadasz, użyła ich również w celu założenia konta na Facebooku. Jeśli posiadasz aktywną listę czytelniczą, możesz dotrzeć do nich z ofertą również poprzez media społecznościowe.
Co dzięki temu zyskasz? Zwiększysz skuteczność działań – w końcu Twoi odbiorcy e-mail będą częściej widywać Twoje produkty.
Z drugiej strony – jeśli część listy mailingowej jest nieaktywna, możesz spróbować aktywować ich poprzez reklamę na Facebooku. Często krótkie komunikaty w mediach społecznościowych angażują bardziej, niż 1 e-mail wysłany raz na jakiś czas.
Jeśli zatem zależy Ci na podtrzymywaniu kontaktu z aktualnymi klientami i znalezieniu sposobu na ponowne dotarcie do większości z nich – ta opcja to najlepsze rozwiązanie dla Ciebie.

smartphone facebook reakcje
Użytkownik, który z marką spotyka się po raz kolejny znacznie chętniej wchodzi z nią w interakcję.

Podsumowując – warto prowadzić remarketing na Facebooku niezależnie od tego czy ma on dotyczyć sklepu internetowego, oficjalnej strony firmy czy samego fanpage’a.
Oferty skierowane do aktywnych fanów, użytkowników strony internetowej czy klientów, którzy nie dokończyli zakupów mogą przyczynić się do zwiększenia przychodu – i to bardziej, niż najlepsza reklama skierowana do nowych odbiorców.

Spróbuj remarketingu na Facebooku i wykorzystaj jedną z proponowanych przez nas form.
A jeśli konfiguracja takiej kampanii wydaje Ci się zbyt skomplikowana – poproś o pomoc naszych specjalistów. Możesz skontaktować się z nimi tutaj: KLIK

09.08 2018 mężczyzna praca komputer biuro google

Google Tag Manager – dlaczego warto...

Czytaj dalej
12.07 2018 instagram smartfon dłoń

Czy Twój biznes potrzebuje Instagram Stories?

Czytaj dalej
28.06 2018 Wyszukiwanie w Google AdWords

Google AdWords? Teraz Google Ads!

Czytaj dalej

Masz pytania ?

Jeśli masz dodatkowe pytania, chciałbyś uzyskać więcej informacji lub potrzebujesz wsparcia w działaniach marketingowych - odezwij się do na

    Email*

    Telefon*

    Wiadomość