Alicja

Często wydaje się, że jeśli zebrałeś już grupę docelowych odbiorców lub do remarketingu, to tylko krok dzieli Cię od sukcesu sprzedażowego. Wystarczy przecież tylko stworzyć grafiki i gotowe! Przestrzegamy – może się jednak okazać, że Twoje banery nie będą skuteczne. Jak należy je więc zaprojektować, aby przykuwały uwagę użytkownika i zachęciły go do założonego działania, a jednocześnie spełniły dość restrykcyjne wymogi Google?

Techniczne wymagania banerów remarketingowych

Zaletami remarketingu – czyli wyświetlania reklam w systemie Google AdWords osobom, które odwiedziły już wybraną stronę – jest jego wysoka skuteczność oraz fakt, iż w łatwy sposób pozwala on kontrolować ilość treści wyświetlanych wybranym użytkownikom. Jednak to nie wystarczy, aby wykonali oni pożądana akcję – a więc wrócili do oferty Twojej strony internetowej lub dokonali na niej kolejnego zakupu.

Trzeba rozpocząć od najbardziej oczywistych wytycznych, jakie muszą spełniać banery remarketingowe (dotyczy to również innych typów kampanii w sieci reklamowej Google) – ich wymiary. Wynoszą one:

  1. Na komputer:

– 250 x 250 px

– 200 x 200 px

– 468 x 60 px

– 728 x 90 px

– 300 x 250 px

– 336 x 280 px

– 120 x 600 px

– 160 x 600 px

– 300 x 600 px

– 970 x 90 px

  1. Na urządzenia mobilne:

– 320 x 50 px

– 200 x 200 px

– 250 x 250 px

– 300 x 250 px

– 320 x 100 px

Limit wielkości plików wynosi 150 KB.

Jak powinien wyglądać baner remarketingowy?

Przechodząc od kwestii technicznych do samej zawartości reklamy, należy zastanowić się, jak powinien wyglądać dobry baner remarketingowy. Pamiętaj, że kierujesz go do osób, które znają już Twoją markę, tak więc nie musisz skupiać się na przedstawieniu jej. Teraz powinieneś zadbać o to, żeby kreacja wyróżniła się na tle innych, które widzi użytkownik. Elementy, które muszą być więc spójne, wyraziste a zarazem bardzo estetyczne, to: obraz, tekst oraz kwestie takie, jak właściwy układ grafiki oraz wykorzystanie kolorów.

Ważna jest optymalna ilość treści na banerze. Dodatkowo tekst nie może zawierać błędów interpunkcyjnych, ortograficznych oraz stylistycznych (nie nadużywaj więc wykrzyknień). Wszelkie utarte wyrażenia również nie sprawdzą się w formacie remarketingowym. Pamiętaj, że treść na grafice ma stanowić jedynie zachętę do dalszego przejrzenia oferty. Minimalizm potrafi być skuteczny – zwłaszcza w remarketingu. Dlatego tworząc treść trzeba myśleć o tym, żeby skonstruowane były w sposób prosty i zrozumiały. Grafika z kolei musi być spójna z tymi, które pojawiły się na Twojej stronie.

Uwaga: Jeżeli reklama zawiera przycisk Call to Action, zadbaj żeby znalazł się w widocznym miejscu. Przede wszystkim ma on zachęcać przecież do kliknięcia w niego. Czasem wystarczy stworzyć krótkie, ale ciekawe hasło, które spowoduje reakcję klienta. Co równie istotne – spraw, aby przycisk precyzyjne odsyłał do odpowiedniej strony docelowej.

kobiety smartfon zainteresowanie shopping

Spraw by baner remarketingowy zachęcał do dalszych zakupów.

Kreatywne podejście do banerów remarketingowych

Ważne jest, aby przemawiać do odbiorców językiem korzyści – zwłaszcza do tych osób, które już posiadają rzeczy z Twojego sklepu. Fakt, teraz trudniej będzie przekonać ich o tym, że powinni posiadać kolejny produkt danej marki. Jednak emocje, które wzbudzisz dzięki grafice okażą się niezbędne do ponownego przykucia uwagi użytkowników.

Uwaga: Pamiętaj o tym, co może spowodować odrzucenie baneru remarketingowego przez Google, a więc m.in.: niewłaściwa jakość obrazu, teksty mylące użytkownika, treści uznane za erotyczne, a także niska trafność Twojej reklamy.

Co najważniejsze jednak w kreacjach remarketingowych – testuj i twórz kreatywne oraz różnorodne treści. Stale pamiętaj o swoim targecie, który przez to, że zna markę, może być bardziej podatny na reklamę, ale jednocześnie bardziej wymagający. Czy wiesz, że dobre zaprojektowany baner graficzny może podnieść skuteczność Twojej kampanii remarketingowej nawet 10-krotnie? Tak wynika z jednej z kampanii, przeprowadzonej przez Alte Media.

Jednak poznanie tworzenia dobrej reklamy w sieci reklamowej Google to dopiero podstawa, dzięki powstają ciekawe, a przede wszystkim skuteczne reklamy. Już dziś masz szansę przekonać się, jak skuteczne kreacje możemy stworzyć dla Ciebie my.

źródło: support.google.com