Dominika

Pojęcie newslettera znają wszyscy, ale nie wszyscy wiedzą, jaki potencjał za nim stoi. Regularna jego wysyłka to wciąż jedna z najbardziej efektywnych i korzystnych cenowo form marketingu bezpośredniego. Najlepiej działa w połączeniu z innymi rodzajami komunikacji online, takimi jak profile w mediach społecznościowych czy reklama AdWords. Nie jesteś jeszcze przekonany? Poznaj 8 powodów, dla których warto rozpocząć pracę nad Twoim newsletterem!

Dlaczego powinieneś dołączyć newsletter do swojego marketingu?

  1.    Dotrzesz do wszystkich wybranych osób

Wysyłając newsletter masz pewność, że dotrze on do wszystkich osób z listy. W przeciwieństwie np. do Facebooka, którego wewnętrzne algorytmy wybierają odsetek fanów, którym pokazuje się przekaz.

  1.    Sam decydujesz o formie przekazu

Newsletter daje Ci więcej możliwości w kwestii przekazu, niż media społecznościowe czy banery reklamowe. Każdy portal ma ograniczenia w postaci szablonów postów, zasad dotyczących rozmiaru multimediów lub ilości tekstu. Newsletter tworzysz według własnego pomysłu – jego formę graficzną i tekstową dostosowujesz do grupy docelowej, co przekłada się na lepszą skuteczność.

  1.    Masz możliwość personalizacji

Dzisiejsze społeczeństwo przywykło do personalizacji – każdy oczekuje, że w kawiarni dostanie wypisany imiennie kubek, a pizzę wydadzą mu wołając po imieniu. To sprawia, że klient bardziej przywiązuje się do marki. Newsletter daje Ci możliwość takiego dostosowania wiadomości, aby odbiorca czuł, że została ona stworzona specjalnie dla niego.

  1.    Dzięki segmentacji zwiększasz konwersję

Swoją listę mailingową możesz dowolnie dzielić i łączyć, dzięki czemu masz możliwość tworzenia tematycznych maili, które zainteresują konkretnych odbiorców. Lepsze dopasowanie to większa szansa na kliknięcie i tym samym – konwersję.

  1.    Sam ustalasz zasady

Różne platformy mają zasady i restrykcje, których musisz się trzymać, żeby Twój przekaz wyświetlał się prawidłowo. Niektóre z nich mogą utrudniać Ci promowanie oferty w przypadku, gdy dotyczy ona np. zabiegów z użyciem kwasów, chirurgii plastycznej, ostrych narzędzi kuchennych lub fajerwerków i wielu innych. Newsletter nie narzuca takich ograniczeń.

  1.    Jesteś w miejscu, w którym odbiorcy oczekują na oferty

Użytkownicy poczty przyzwyczajeni są do odbierania ofert komercyjnych. Co więcej – często motywem zapisania się do newsletteru jest właśnie chęć otrzymania wartościowego contentu czy promocyjnej oferty.

  1.    Zbierasz dodatkowe informacje o klientach

Analizując raporty z wysyłki możesz dowiedzieć się więcej o swoich klientach. Będziesz wiedział na przykład, skąd są oraz o jakiej porze i w co chętniej klikają. Na podstawie zebranych danych, każdy kolejny newsletter stać się bardziej dostosowany do cech odbiorców – i tym samym skuteczniejszy.

  1.    Twoja baza mailingowa jest Twoja

To oznacza, że wiesz kto do niej należy oraz skąd pochodzą kontakty. Sam decydujesz o jej losach – o tym które z kontaktów chcesz usunąć, które wykorzystać ponownie. Stanowi to przeciwieństwo remarketingu opierającego się na ciasteczkach, które są anonimowe i nietrwałe.

Czujesz, że potrzebujesz newslettera?

Powyższe 8 powodów powinno przekonać Cię, że powinieneś dodać newsletter do swojej komunikacji marketingowej. Jest to narzędzie elastyczne, skuteczne i przede wszystkim niedrogie w porównaniu do efektów, jakie możesz dzięki niemu osiągnąć! Czy jesteś zdecydowany na rozpoczęcie takiej formy komunikacji z klientem? Wszelkie niezbędne ku temu działania poprowadzą dla Ciebie specjaliście z Alte Media. Dzięki swojemu doświadczeniu wiedzą, jak tworzyć mailing, który po prostu… DZIAŁA!