Julia

Google Analytics to świetne narzędzie, które pozwala na obserwację zachowań naszych klientów. Dzięki dostarczanym raportom możesz szybko reagować na bieżące tendencje konwersji oraz szybko modyfikować swoją strategię marketingową. Analiza zmiennych podpowie Ci również, jakie zmiany powinieneś wprowadzić na swojej stronie. Pytanie tylko, czy wiesz jak zacząć pracę z tym narzędziem. Ściślej – jak podłączyć Google Analytics do danej witryny?

Funkcje Google Analytics

Google Analytics służy do zbierania oraz analizy danych z witryn internetowych, a także aplikacji. Pozwala zdobywać szczegółową wiedzę na temat klientów oraz osób, które odwiedziły wybraną stronę. Rozpoczęcie pracy z tym narzędziem jest możliwe dzięki umieszczeniu na stronie specjalnego kodu JavaScript. To właśnie on jest odpowiedzialny za zbieranie informacji na temat użytkowników.

Jak zainstalować narzędzie Google Analytics?

Podłączenie Google Analytics do Twojej witryny nie jest trudne. Tego możesz być pewien! Chcesz się przekonać? Kieruj się naszymi wytycznymi!

Krok 1.

Jeśli nie posiadasz konta Gmail, musisz zacząć od założenia go. Po aktywacji możesz rozpocząć właściwe etapy podpinania Google Analytics. W tym celu wejdź na google.com/analytics, gdzie kliknij przycisk ‘Zaloguj się do Analytics’.

Oficjalna strona Google Analytics

Oficjalna strona Google Analytics

Krok 2.

Następnie w lewym dolnym rogu wybierz przycisk ‘ADMINISTRACJA’.

Krok 3.

Po ukazaniu się nam rozwijalnej listy ‘KONTO’ wciśnij polecenie ‘Utwórz nowe konto’.

Krok 4.

Kolejnym etapem będzie podstawowa konfiguracja stworzonego konta. Masz możliwość  wybrania tego, co chcesz śledzić za pomocą GA oraz nadania nazwy dla konta (sugerujemy, aby nawiązywała do adresu danej strony)  – tutaj następuje również  wpisanie informacji na temat serwisu lub aplikacji, którą będzie analizowało narzędzie Google. W widocznym polu ‘URL witryny’ należy wpisać adres strony, z uwzględnieniem http lub https. Później wpisz branżę, adekwatną dla profilu Twojej witryny i działalności. Dodatkowo możesz tez wybrać strefę czasową strony.

Goole Analytics regulamin na stronie

Goole Analytics warunki korzystania

Krok 5.

Gdy już uzupełnisz formularz, możesz wybrać przycisk ‘Pobierz identyfikator śledzenia’. Pamiętaj o tym, aby dokładnie przeczytać, a następnie zaakceptować regulamin, który ukaże Ci się zaraz po kliknięciu w polecenie.

Krok 6.

W tym momencie Twój identyfikator będzie już gotowy. Zostaniesz również odesłany do następującego okna:

Informacje, które zawiera ono będą dla Ciebie istotne. Szczególnie ‘Unikalny Identyfikator Śledzenia’. Musisz pamiętać o tym, aby umieścić go w sekcji <head> na wszystkich stronach wybranej witryny.

Krok 7.

Sprawdź, czy prawidłowo zainstalowałeś GA na wybranej witrynie – możesz zrobić to dzięki ‘Wyślij testowy ruch na stronę’. Jeśli Twój Analytics jest prawidłowo podpięty, to wskaźnik ‘Aktywni użytkownicy teraz’ z 0 powinien zmienić się na 1.

I to już wszystko! Prawda, że nie było tak źle? A jeśli chcesz porozmawiać z nami o innych usługach, niż pozycjonowanie czy analiza działań marketingowych, skontaktuj się ze specjalistami Alte Media!

 

  • Marcin Sromek

    Dopisałbym jedynie jeszcze do tego poradnika o sytuacji gdy chcemy mieć na stronie dwa kody śledzenia analytics, bo wtedy nie jest już tak prosto

    _______________
    http://e-prom.com.pl/