Dominika

Kreowanie wizerunku w Internecie stało się niezbędnym elementem komunikacji marek z każdej niemal branży. Obok pozycjonowania i reklamy w Google AdWords, szczególną rolę we współczesnym marketingu odgrywa prowadzenie działań w mediach społecznościowych. By wyróżnić się na konkurencyjnym rynku nie wystarczy już jednak sama obecność na najpopularniejszych portalach. Markom potrzebna jest odpowiednio zaplanowana i wdrożona strategia. W jej stworzeniu nieoceniona jest pomoc profesjonalnej agencji marketingowej.

Strategia, czyli co?

Media społecznościowe oferują markom ogromne możliwości komunikacyjne – zarówno w zwiększeniu swojej widoczności w sieci, jak i efektywniejszym docieraniu do potencjalnych klientów. Nie ma wątpliwości, że posiadanie konta na portalach takich jak Facebook, Google Plus czy Twitter jest koniecznością nie tylko dla większych, ale i mniejszych firm. Niestety, wiele z nich prowadzi działania w social media w sposób przypadkowy, co często prowadzi do kryzysów. Aby ich uniknąć, konieczne jest posiadanie odpowiedniej strategii. Jest ona zbiorem spójnych zasad, dotyczących sposobu realizacji przyjętych założeń biznesowych i marketingowych.

Jak przygotować strategię marketingową?

Strategia social media powinna być integralną częścią ogólnej strategii marketingowej firmy. Punktem wyjścia do stworzenia skutecznej strategii jest zawsze analiza dotychczasowych działań. Na jej podstawie możliwe jest ustalenie mierzalnych celów marki, którymi mogą być na przykład zwiększenie sprzedaży, zdobycie leadów czy poprawa widoczności w sieci. Kluczowe jest też określenie grupy docelowej, do której będą kierowane podejmowane działania. Im bardziej doprecyzowana grupa, tym łatwiejsze jest dopasowanie do niej kanałów i stylu komunikacji. Na tym etapie warto przyjrzeć się również konkurencji – jej monitoring pokazuje, które działania się sprawdzają, a które są zupełnie nieopłacalne. Nie chodzi oczywiście o kopiowanie strategii innych marek, ale przyjmowanie podobnych, efektywnych schematów działania w określonych sytuacjach. Ważne jest też planowanie budżetu i harmonogramu akcji podejmowanych w mediach społecznościowych. Na koniec pozostaje mierzenie efektów, które pozwala ocenić, czy wszystko idzie zgodnie z planem czy też konieczne jest wprowadzenie do niego zmian.

planowanie strategii marketingowej

Planowanie strategii marketingowej w mediach społecznościowych wymaga czasu, pracy i specjalistycznej wiedzy.

Dlaczego warto korzystać z pomocy agencji?

Prowadzenie działań w mediach społecznościowych to nie lada wyzwanie dla wielu firm. Nie bez powodu coraz więcej z nich decyduje się na korzystanie z usług outsourcingu marketingu internetowego. Zlecenie usług pozwala pracownikom skupić się w pełni na swoich zadaniach, zaś samym firmom – zaoszczędzić środki finansowe związane z budową działu marketingu w firmie. Kompleksowa pomoc ekspertów z zewnątrz jest opłacalna również z innych względów. Przede wszystkim, agencje zatrudniają pracowników specjalizujących się w różnych obszarach marketingu internetowego. Dzięki ich wiedzy możliwe jest skuteczne prowadzenie researchu danych czy umiejętne zbieranie leadów. Nie bez znaczenia jest też doświadczenie w łagodzeniu kryzysów, z którymi borykają się firmy w social mediach. Z kolei nowoczesne narzędzia, którymi dysponują agencje zapewniają ich klientom wnikliwą analizę działań.

Podobne tematy